سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

43 هزار گردشگر خارجی به خراسان‌شمالی هدف گذاری شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: از مجموع جذب 7.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور درطول سال جاری ، 43 هزار نفر سهم استان هدف گذاری شده و گردشگری استان درتحقق این امر تلاش خواهد کرد.

 

 

علی کا ظمی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، بابیان اینکه طی امسال 2هزارو600 گردشگر خارجی به استان سفر کرده اند، افزود: تلاش می کنیم این رقم را تا پایان سال به 3برابر افزایش دهیم.

وی با تاکید براینکه ورود 43هزارگردشگر خارجی به استان رقم بزرگی است وما نمی توانیم به این رقم برسیم اما درتحقق این هدف تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: برای افزایش ورود اتباع خارجی برای سفر به استان، نشست‌هایی با خراسان‌رضوی برگزار شده تا گردشگرانی که ازاین استان دیدن می کنند از طریق خراسان شمالی به استانهای همجوار نیز سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این گردشگران را با ملیت‌های افغانستان، فیلیپین عنوان کردوافزود: بر همین اساس این اداره کل برای این افراد اردوهای یک‌روزه‌ای را پیش‌بینی کرده تا از اماکن گردشگری و تفریحی سطح استان نیز بازدید و با ظرفیت‌های خراسان‌شمالی آشنا شوند.

کاظمی راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌شمالی را یک ظرفیت برای افزایش شمار گردشگران دانست و گفت: همچنین راه‌اندازی شرکت هواپیمایی اترک و پیگیری برای برقراری پروازهای هوایی به کشورها و مناطق مختلف را سبب توسعه گردشگری خارجی خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.