سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصر خواستار بازرسي از تاسيسات هسته اي رژيم صهيونيستي شد

هيئت نمايندگي کشور مصر در سازمان ملل متحد بار ديگر خواستار بازرسي از تاسيسات هسته اي رژيم صهيونيستي شد.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري المختصر؛ "عمرو رشدي" سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه مصر در اين باره گفت:‌« در بيانيه  مصر که "معتز احمدين خليل" نماينده دائم ما در سازمان ملل در مجمع عمومي قرائت کرد از تداوم بي توجهي اسرائيل به قطعنامه هاي سازمان ملل متحد انتقاد شد و از اسرائيل به عنوان تنها طرفي در منطقه ياد شد که که بر خلاف قوانين بين الملل و همچنان به دور از نظارت هاي بين المللي فعاليت هاي هسته ايش را پيگيري مي کند.
رشدي افزود:‌ در اين بيانيه از فعاليت هاي هسته اي اسرائيل به عنوان عاملي براي گسترش خطر  فعاليت هاي هسته اي در  منطقه ياد شده و آمده است چنين خطري تلاش ها براي داشتن خاورميانه عاري از سلاح هسته اي را ناکام خواهد گذاشت.
نماينده دائم مصر در سازمان ملل متحد با تاکيد بر ضرورت برگزاري کنفرانس بين المللي خاورميانه خالي از سلاح هسته اي و کشتار جمعي در سال ميلادي کنوني، افزود:‌مصر اميدوار است تصميماتي که در اين کنفرانس اتخاذ مي شود الزام آور باشد.
وي با هشدار درباره پيامد شانه خالي کردن از برگزاري چنين کنفرانسي گفت:‌ شکست در برگزاري اين کنفرانس مي تواند مقدمه اي براي شکست نشست سال 2015 باشد که قرار است با هدف بازنگري در قانون منع گسترش سلاح هسته اي برگزار شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.