سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان اوقاف:

70 درصد مردم از احکام وقف بی اطلاع اند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر ضرورت بیان احکام وقف برای مردم گفت: نظرسنجی نشان می دهند 70 درصد مردم از احکام وقف بی خبرند و این موضوع مسئولیت مبلغان را زیادتر می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی روز گذشته در گردهمایی بزرگ مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد گفت: قیام کربلا به لحاظ زمانی کمتر از یک سال طول کشید اما این یک سال همیشه در طول تاریخ به عنوان یک پرچم و تابلوی مکتب تشیع مقابل چشم بشریت، مسلمانان و شیعیان بوده است.

وی ابراز کرد: اوج پرداختن به واقعه کربلا در ماه محرم و صفر است و مبلغان این توفیق را دارند که مبلغ اهداف حضرت سید الشهدا(ع) بوده و قیام حسینی را در ابعاد مختلف به مردم اطلاع رسانی کنند.

رئیس سازمان اوقاف افزود: باید برای مردم یادآوری کنیم تا قیام عظیم امام حسین(ع) به فراموشی سپرده نشود و به عنوان یک الگو همیشه مقابل چشم مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی اظهار کرد: مبلغ اگر بخواهد تبلیغ او در مخاطب موثر واقع شود خود باید عامل به گفتار خود باشد، در این زمینه تمام پیامبران و ائمه در ابتدا با عمل خود مردم را به دین احکام الهی و معارف دعوت کردند و پس از موعظه و نصیحت روی آورند.

وی گفت: در تبلیغ توجه به زمان به مکان بسیار مهم است ما اکنون در شرایط خاص و مهم نظام اسلامی به سر می بریم و باید جایگاه خود در این موقعیت حساس را دانسته و به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

محمدی یادآور شد: فضایی که در 34 سال گذشته به وقوع پیوسته نظیر حوادث تاریخ پیامبر (ص) و ائمه (ع) است که همان حوادث به مقتضای زمان به وجود آمده است و اشخاص به وظیفه خود به خوبی عمل کرده و برخی هم البته در جهت غلط اقدام می کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از اقدامات مهم دشمن علیه ایران را تشدید تحریم اقتصادی علیه نظام اسلامی ذکر کرد و گفت: آنها این امر را رسما اعلام کرده اند و این مسئله جدیدی نبوده و از اول انقلاب وجود داشته است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر انتقادی وجود دارد اصل نظام اسلامی نباید زیر سوال رود تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با علمای بجنورد بر این بود که ضعف ها و مشکلات موجود در نظام نباید موجب زیر سوال بردن اصل آن شود.

وی ادامه داد: یکی از شیوه های دشمن در موقعیت کنونی ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان است و تاکید مقام معظم رهبری این است که حوزه های علمیه و طلاب نمی توانند نسبت به نظام اسلامی بی تفاوت باشند و همه مراجع نیز تضعیف نظام اسلامی را حرام می دانند لذا هر طلبه ای نسبت به حکومت اسلامی بی تفاوت باشد سکولار است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: 12 میلیون نفر روزانه مبتلا به مسایل وقف هستند و روزانه سر سفره وقف در کشور زندگی می کنند لذا طلاب باید احکام شرعی مربوط به وقف را برای مردم بگویند.

وی افزود: در یک نظرسنجی مشخص شد 70 درصد مردم نسبت به احکام و شرایط وقف بی اطلاع هستند و تاکید مقام معظم رهبری این است که این سنت حسنه زنده بماند.

محمدی بیان کرد: احیا عمران و معرفی امامزادگان از وظایف طلاب و مبلغان است یکی از خواسته های مقام معظم رهبری این است که این مکان ها به قطبی فرهنگی تبدیل شود لذا باید نسبت به عمران و آبادی امامزادگان اقدام کنیم و مبلغان نیز باید خوراک فکری، اعتقادی، اخلاقی زائران را تامین کنند./ز

برچسب ها: فقهی ، وقف ، شیعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.