سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آغاز فصل سرما با مرگ خاموش

روزهای سرد سال درحالی از راه می رسد که تنها در پنج ماه نخست امسال 205 نفر در کشور جان خود را بر اثر گازگرفتگی از دست دادند. .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه این درحالی است که سال گذشته تعداد جانباختگان مسمومیت با گاز منوکسید کربن با افزایشی 23 درصدی به 965 نفر رسید.

عروس و داماد را میهمانان تا مقابل خانه شان همراهی کردند .

زوج جوان وارد خانه جدیدشان شدند تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند. آنها نمی دانستند که این زندگی مشترک بسیار کوتاه است و سرنوشت، عاقبتی تلخ را برایشان رقم زده است. صبح روز بعد پدر و مادر عروس اولین تماس را با خانه آنها گرفتند اما کسی پاسخگو نبود. این پاسخ ندادن ها آنقدر طولانی شد که زن و مرد میانسال را به خانه آنها در غرب تهران کشاند.

وقتی زوج جوان در را هم باز نکردند آنها با آتش نشانی تماس گرفتند . وقتی امدادگران در خانه را باز کردند با صحنه ای هولناک روبرو شدند

. تازه عروس و داماد بر اثر گاز گرفتگی در خانه جان باخته بودند و زندگی مشترک آنها چند ساعت بیشتر دوان نداشت.

گازگرفتگی هر ساله در نیمه دوم سال تعداد زیادی از هموطنان را به کام مرگ می کشاند. بر اساس آمارها مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته ، 23 درصد رشد داشته و از 782 مرگ ثبت شده در سال 89 به 965 نفر در سال 90 رسیده است. در 10 سال گذشته بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مربوط به سال 1386 است و پس از آن در سال های 87 و 88 شاهد کاهش قابل توجه مرگ ناشی از این نوع مسمومیت بودیم. اما در سال های 89 و 90 آمار مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید افزایش یافت.

بر اساس این گزارش سال گذشته 712 مرد و 153 زن بر اثر گازگرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که بیشترین موارد مرگ ناشی از مسمومیت با گاز با رقم 253 نفر در استان تهران و پس از آن با 108 نفر در استان خراسان رضوی ثبت شده است. همچنین استان های بوشهر و هرمزگان هیچ مورد گازگرفتگی در سال گذشته نداشته اند. گزارش سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد، ماههای بهمن و آذر سال 90 به ترتیب با 150 و 145 نفر بیشترین موارد مرگ ناشی مسمومیت با گاز را نسبت به دیگر ماههای سال به خود اختصاص داده اند./س

برچسب ها: خاموش ، کشور ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.