سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

مرکز تخصصی آپا در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

طی مراسمی با حضور مسئولان، مرکز تخصصی آپا (مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) در دانشگاه بیرجند افتتاح شد.





به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، رئیس دانشگاه بیرجند سه‌شنبه شب در مراسم افتتاح این مرکز اظهار کرد: تاکنون نمونه چنین مرکزی در سطح استان وجود نداشته است.

محمدرضا میری افزود: افتتاح این مرکز بار دیگر نشان داد ظرفیت‌های علمی دانشگاه بیرجند فوق تصور است.

* امروز در بسیاری از شاخص‌ها پیشتاز هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: امروز در بسیاری از شاخص‌ها از جمله علم و فناوری پیشتاز هستیم که این موفقیت‌ها را به برکت دفاع مقدس کسب کرده‌ایم.

محمدرضا گلرو افزود: امروز موفقیت‌های روزافزون خود در تمام عرصه‌ها را مدیون دوران دفاع مقدس هستیم که مردم ما را آب‌دیده کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های ما زمانی می‌توانند ادعای نخبه‌پروری داشته باشند که بتوانند از نخبگان به عنوان یک خروجی تاثیرگذار در روند تحولات کشور و در تمام عرصه‌ها، استفاده مطلوب کنند.

مسئول راه‌اندازی مرکز آپای دانشگاه بیرجند نیز گفت: این مرکز در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری استانداری خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

حسین مودی هدف از راه‌اندازی این مرکز را انجام تحقیقات امنیتی و اطلاعاتی عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا نرم‌افزار، سامانه و وب‌سایت‌های ادارات استان از نظر امنیتی بررسی می‌شود.

وی افزود: با استفاده از این مرکز ضریب امنیت ادارات استان به سطح قابل قبولی افزایش می‌یابد و در صورت شناسایی اداراتی که از امنیت کافی برخوردار نیستند،‌ راهکارهای امنیتی ارائه می‌شود.

مسئول راه‌اندازی مرکز آپای دانشگاه بیرجند از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین دانشگاه بیرجند و استانداری خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: در راستای انعقاد این تفاهمنامه ادارات ملزم به استفاده از مرکز آپا شده و باید گواهی امنیت دریافت کنند.

مودی از را‌ه‌اندازی هشت مرکز رسمی آپا در کشور خبر داد و یادآور شد: خراسان جنوبی جزو 12 استان اول کشور در راه‌اندازی این مرکز است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.