سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ در اختتامیه دوسالانه تذهیب‌های قرآنی؛

نخستین مجموعه شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود

نخستین مجموعه شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی شامل منتخب قطعات نستعلیق در اختتامیه سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی رونمایی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دبیر دوسالانه تذهیب در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در این مجموعه منتخب برترین قطعات موجود نستعلیق در موزه‌ها و مراکز گوناگون آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود.

علی ثابت‌نیا همچنین از رونمایی دومین مجموعه شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این مجموعه کتیبه‌های ارزشمند مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته او در حال حاضر فعالیت‌های پژوهشی و تحلیل این مجموعه به پایان رسیده است و پس از سومین دوسالانه تذهیب‌‌های قرآنی کار چاپ آن انجام می‌شود.

ثابت‌نیا با اشاره به چاپ و توزیع مجموع آثار راه یافته به دو دوره گذشته دوسالانه تذهیب‌های قرآنی گفت: افزون بر این انتشار مجموعه هفت آیه و همچنین 40 آیینه که با همکاری اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی صورت گرفته است، بخشی از تلاش‌های دوسالانه برای احیای هنرهای سنتی در دوره‌های قبل دوسالانه بوده است.

مراسم اختتامیه سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی و رونمایی از اولین مجموعه شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی با حضور جمعی از برجسته‌ترین هنرمندان کشور همچون غلامحسین امیرخانی، مجید شهریان، یدالله کابلی، مهدی فلاح، مسعود نجابتی و داریوش ارجمند 18 آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود./س


برچسب ها: جشنواره ، تذهیب ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.