سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تثبیت مالکیت 6 هزار هکتار از اراضی ملی در فارس

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6 هزار هکتار از اراضی ملی در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی دارای سند شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس اظهار داشت: به دنبال پیگیری و جدیت حوزه املاک و حقوقی، بخش عمده‌ای از پلاک‌های اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرهای فارس تثبیت مالکیت شده و اسناد آن نیز توسط اداره‌های ثبت اسناد و املاک این استان صادر شده است.
حسین ذوالقدر با اشاره به این موضوع که در این راستا ادارات کل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک این استان و شهرستان‌های آن، همکاری موثر و مستمری در زمینه ارائه مستندات و اجرای ماده 13 داشته‌اند، گفت: تا پایان سال جاری، این روند رشد صعودی خود را ادامه می‌دهد.
وی با بیان اینکه اخذ اسناد مالکیت حدود 60 میلیون متر مربع زمین شهری در مجموعه شهرستان‌های حوزه این اداره کل در این مدت و با توجه به مشکلات ویژه اراضی شهری نیاز به صرف هزینه و وجود پرسنل متعددی دارد، تصریح کرد: این اداره کل با حداقل هزینه و نیرو، موضوع مستندسازی اراضی را در اولویت امور قرار داده و به نحو موثری دنبال کرده است.
ذوالقدر گفت: بر اساس برنامه ابلاغی از ناحیه سازمان ملی زمین و مسکن، این اداره کل در سال 91 تکلیف به اخذ هشت هزار هکتار سند نسبت به اراضی ملی را دارد، که با پیگیری صورت گرفته تا کنون حدود 75 درصد از تعهدات ابلاغی انجام پذیرفته که این میزان از متوسط عملکرد هفت ماهه بسیار فراتر است.
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری علاوه بر تحقق این تعهدات، بیش از اهداف تعیین شده مستندسازی صورت پذیرد.
ذوالقدر افزود: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته مستندسازی یکی از راه‌های موثر پیشگیری وضعی از جرم تصرف عدوانی اراضی ملی و دولتی است.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده، در مکان‌هایی که اقدام به اخذ سند مالکیت شده، رشد تصرفات به نحو شایانی کاهش یافته و از طرفی برخورد قانونی با متصرفان نیز با سهولت و سرعت بیشتری از ناحیه مقامات ذی‌صلاح صورت می‌پذیرد که این موضوع نشان دهنده اهمیت تثبیت مالکیت اراضی دولتی است./س

برچسب ها: تثبیت ، اراضی ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.