سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار سياه بنزين در بسياري از نقاط آمريکا

فرصت طلبان که در همه جاي دنيا حضور دارند، با سوء استفاده از وخامت اوضاع پس از طوفان سندي، در بسياري از نقاط شرق امريکا بازار سياه بنزين ايجاد کرده اند.

  به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، فرصت طلبان براي سود بيشتر، از کمبود بنزين که بعد از طوفان سندي در شرق آمريکا رخ داد، بهاي بنزين را تا چهار برابر قيمت واقعي آن يعني تا مرز 20 دلار در هرگالن افزايش داده و بازار سياهي را ايجاد کرده است.
ادامه قطع برق در برخي شهرها و ايالات شرق آمريکا و در نتيجه از کار افتادن پمپ هاي بنزين، خسارت خود پمپ بنزين ها بر اثر طوفان سندي، تعطيلي يا تاخير در حمل بنزين به علت نامناسب بودن جاده ها و نيز وقوع اشکالاتي در پمپ هاي بزرگ ارسال کننده بنزين به نواحي طوفان زده، از جمله دلايل اصلي کمبود بنزين در شرق آمريکاست که پس از گذشت تقريبا ده روز از طوفان سندي همچنان ادامه دارند.
پيش از طوفان سندي بهاي هر گالن بنزين در نيويورک حدود چهار دلار بود.
در پايگاه هاي مختلف اينترنتي از جمله پايگاه "کريگ ليست "، بنزين را گالني بيست دلار و ظروف خالي حمل بنزين را نسبت به ظرفيت آنها، از چهل تا پانصد دلار قيمت گذاري کرده و به فروش مي رسانند.
"اريک اشنايدرمن "، دادستان کل نيويورک اعلام کرد: دفترش پس از دريافت شکايات متعدد، سرگرم تحقيق درباره فروش اقلام به ويژه بنزين بيش از بهاي واقعي پس از طوفان سندي است.
"جف لام" سخنگوي دايره امور مصرف کننده نيز در اين باره به شبکه "اي  بي سي نيوز" آمريکا گفت: مسئولان از فروش بنزين، بيش از بهاي واقعي و اقدامات فروشندگان فرصت طلب اطلاع و در نظر دارند آنها را مورد پيگرد قانوني قرار دهند، زيرا بسياري از اين فروشندگان، مجوز فروش بنزين ندارند.
پس از گذشت 10 روز از وقوع طوفان سندي، هنوز هم مي توان صف هاي طولاني چند مايلي بنزين را در خيابان هاي ايالات شرقي آمريکا شاهد بود.
"سل ريسالواتو" مدير اجرايي انجمني مرتبط با فروش بنزين گفت: در زمان حاضر بزرگترين مشکل دشواري در حمل بنزين است.
وي افزود: برطرف شدن مشکل حمل بنزين مي تواند کمبود آن را رفع کند.
برچسب ها: بین الملل ، بنزین ، سوخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.