سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

افزایش 35 درصدی صادرات کالا به عراق

مدیرکل گمرکات استان خوزستان از افزایش 35 درصدی وزن صادرات کالا از گمرکات خوزستان به کشور عراق در هفت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛عباس علیدادی اظهار کرد: صادرات کالا به کشور عراق در هفت ماهه اول امسال به وزن یک میلیون و 769 هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا به ارزش 475 میلیون دلار بوده، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات کالا به کشور عراق از لحاظ وزنی 35 درصد و از لحاظ ارزشی 14 درصد رشد داشته است.

علیدادی کل صادرات گمرکات استان در مدت هفت ماهه نخست سال جاری را شش میلیون و 54 هزار تن به ارزش 25 هزار و 998 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی پنج درصد و از لحاظ ارزشی 18 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه متوسط قیمت یک تن کالای صادراتی در مدت مذکور در حدود 350 دلار بوده، تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل کاهش ارزش صادرات 25 درصد کاهش داشته است.

ناظرگمرکات استان خوزستان کاهش ارزش صادرات را به دلیل افزایش میانگین نرخ دلار نسبت به سال گذشته عنوان کرد و گفت: این نرخ در هفت ماهه سال جاری 12 هزار و 260 ریال و در هفت ماهه سال 90 در حدود 10 هزار و 633 ریال بوده است.

وی عمده صادرات گمرکات استان خوزستان را به کشورهای عراق، کویت، امارات، ژاپن، کره، چین ، هند، ترکیه، موزامبیک، اسپانیا، ایتالیا و قطر اعلام کرد.

علیدادی اظهار کرد: درآمد عمومی گمرکات استان خوزستان در هفت ماهه 91 بالغ بر پنج هزار و 766 میلیارد ریال بوده ، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش نشان می دهد./س


برچسب ها: افزایش ، صادرات ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.