سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکناس «ماندلا» هم آمد +عکس

اسكناس هاي جديد منقوش به تصوير نلسون ماندلا وارد نظام پولي آفريقاي جنوبي شد تا پس از نامگذاری جاده ها و مراکز تجاری به نام وی، عکس او روی پول این کشور هم ظاهر شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دولت آفريقاي جنوبي با چاپ اسكناس هاي منقوش به تصوير چهره نلسون ماندلا رهبر ضد آپارتايد و رئيس جمهور سابق اين كشور وي را ماندگار كرد. اين اسكناس ها از روز سه شنبه وارد چرخه مالي و اقتصادي آفريقاي جنوبي شدند. نلسون ماندلا همچنان عامل اتحاد در آفريقاي جنوبي است كه از دودستگي ها و اختلافات نژادي قديمي رنج مي برد.

دولت آفريقاي جنوبي براي اولين بار در اوائل سالجاري در بيست و دومين سالگرد آزادي نلسون ماندلا از زندان بعد از 27 سال حبس به علت مخالفت با حكومت سفيدپوستان طرح انتشار اسكناس هاي منقوش به تصوير چهره ماندلا را اعلام كرد.

نلسون ماندلاي 94 ساله كه در سال 1994 بعنوان اولين رئيس جمهور سياهپوست آفريقاي جنوبي انتخاب شد بندرت در ملا عام ظاهر مي شود اما در داخل اين كشور و در خارج بعنوان نماد آزادي، حقوق بشر و آزادي شناخته مي شود.



ماندلا در این کشور بنام بومي «ماديبا» شناخته مي شود و جاده ها، ساختمان ها و دانشگاه هاي زيادي در آفريقاي جنوبي بنام وي نامگذاري شده است. همچنين يك مجسمه عظيم برنزي از وي در ژوهانسبورگ نصب شده است كه روزانه تعداد زيادي جهانگرد را به اين شهر جذب مي كند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.