سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیرغم بایکوت خبری رسانه های جهان + تصاویر

دومینوی بیداری اسلامی به «کویت» رسید

نسیم بیداری اسلامی به تازگی مشام ساکنین کشور کویت را تازه کرده و اخیراً مردمان این امیر نشین نیز به خیابان ها ریخته اند. این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که با تصویب قانون جدید انتخابات، اختیارات و اعمال نفوذ رژیم حاکم در پارلمان کویت افزایش یافته و ابزارهای قدرت مجلس کویت بیش از پیش محدود می شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، راهپیمایی  کویتی ها در حالی پس از بازداشت «مسلم البراک» نماینده پیشین مجلس و از مخالفان کنونی دولت کویت، صورت گرفت که عملکرد تبعیض آمیز حکومت کویت نیز بر شدت چنین اعراضاتی افزوده بود.
مسلم البراک، در جریان یک سخنرانی، با انتقاد شدید از شخص امیر کویت "شیخ احمد الصباح"، حکومت کویت را "حکومتی خودکامه" خطاب کرده بود.



پیشتر نیز تصویب قانون جدید انتخابات در کویت، انتقادات و اعتراضات بسیاری را بدنبال داشت. بر اساس این قانون جدید اختیارات و اعمال نفوذ رژیم حاکم در پارلمان کویت افزایش یافته و ابزارهای قدرت مجلس کویت بیش از پیش محدود می شوند.

این درحالیست که در اوایل تابستان گذشته، کابینه کویت به دلیل انتقادات فراوان مردمی نسبت به عملکرد دولت و نیز بروز برخی اختلافات اساسی در بدنه حاکمیت، استعفا داده بود.



جالبتر آنکه علیرغم هشدارهای نهادها و فعالان حقوق بشر، رفتارهای خشونت آمیز و ظالمانه پلیس کویت با راهپیمایان کویتی، نمونه بارزی از نقض آزادی های اجتماعی در این کشور عربی حاشیه خلیج فازس بشمار می رود.



نکته قابل توجه در ناآرامی های اخیر در امیرنشین کویت، بایکوت خبری اعتراضات مردمی توسط رسانه های مدعی آزادی بیان است.
رسانه های خبری غربی درحالی تمرکز خود و توجهات عمومی را به سمت و سوی بحران سوریه جلب می نمایند، که کشورهایی هم چون بحرین و کویت و اردن نیز همه روزه شاهد راهپیمایی ها و تظاهرات گسترده بر ضد رژیم های دست نشانده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.