به گزارش
باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي معاونت صدا؛ دكتر محمدحسين صوفي، معاون صداي رسانه ملي ضمن خوشامد گويي به حاضرين در اين نشست ، گفت: اعياد گذشته غدير و قربان را تبريك ميگويم و ان شاء الله همه ما جزو متمسكين و متوسلين به ولايت اهل بيت عليهم السلام باشيم.
وي ضمن قدراني از مدير كل روابط عمومي رسانه ملي به جهت راهاندازي شوراي عالي روابط عمومي هاي سازمان ، يادآور شد: خوشبختانه روابط عمومي هاي سازمان به جهت سياستگذاري، نظارت و كنترل دقيق، روند رو به رشدي داشتند.
صوفي همچنين اظهار داشت: حضور مديران روابط عمومي سازمان در راديو مايه خرسندي است. اين اتفاق را به فال نيك گرفته و از همه شما عزيزان قدراني ميكنم.
معاون صدا در تشريح جايگاه روابط عمومي خاطرنشان كرد: اين واحد سازماني وظيفه ايجاد ارتباط بين نهاد مربوط با مردم و نهادهاي ديگر را عهده دار بوده و محلي براي استماع نظرات، پيشنهادات و مطالبات مخاطبان است.
وي انعكاس عملكرد و اقدامات و ايجاد تعامل بين سازمان هاي مختلف را ازديگر وظايف روابط عمومي ها برشمرد و تصريح كرد: وظيفه روابط عمومي در رسانه ملي به لحاظ گستردگي اين رسانه، سنگين تر از وظايف اين واحد در دستگاههاي ديگر است.
صوفي از وجود بيش از 150 شبكه راديويي و تلويزيوني در رسانه ملي ياد كرد و افزود: در كمتر نقطه اي از جهان اين حجم شبكه رسانهاي وجود دارد كه به صورت متعارف در طول روز، بيش از 3 هزار ساعت برنامههاي راديو و تلويزيوني توليد و عرضه كند.
معاون صدا با اشاره به انجام فعاليت هاي شبانه روزي و گسترده در رسانه ملي يادآور شد: در بسياري از كشورهاي جهان وظيفه رسانه تنها توليد برنامههاي مختلف است. اما در كشورمان به لحاظ وجود حساسيتهاي مختلف، وظيفه توليد و پخش برنامه هاي گوناگون با رسانه است كه براي معرفي اين حجم گسترده فعاليت، بايد تلاش شود.
وي از جذب مخاطب به عنوان هدف اصلي و استراتژيك سازمان صدا و سيما ياد و عنوان كرد: رسانه با مخاطب زنده است و در تعامل با مخاطب نفس ميكشد.
صوفي در تشريح بهترين راه جذب مخاطب يادآور شد: در شرايط ناجوانمردانه و رقابتي كنوني كه شاهد تحريمهاي يكسويه غربي ها هستيم، بهترين راه جذب مخاطب اين است كه آنها بدانند ما چه ميكنيم و متناسب با اين اطلاعات برنامه خود را انتخاب كرده و بيننده، شنونده و يا خواننده شبكه هاي مختلف رسانه ملي باشند.
وي در ادامه با بيان اينكه راديو بيش از واحدهاي ديگر نياز به معرفي از سوي روابط عمومي ها دارد، خاطرنشان كرد: راديو سابقه طولاني در انتشار پيام داشته و با سابقه 73 ساله، قديمي ترين رسانه در كشور است.
معاون صداي رسانه ملي با اشاره به توسعه شبكه هاي راديويي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تصريح كرد: در حال حاضر 22 شبكه راديويي داريم كه تاپايان سال و با افتتاح شبكههاي راديويي لبخند، كتاب و كودك و نوجوان، اين تعداد به 25 شبكه افزايش مييابد.
وي از تاسيس راديو خانوده در آينده نزديك خبر داد و گفت: رويكرد و سياست ما در ايجاد شبكه هاي راديويي، توسعه شبكه هاي اختصاصي و تخصصي است.
صوفي با اشاره به توليد روزانه 900 عنوان برنامه در 550 ساعت و در 22 شبكه راديويي عنوان كرد: با هدف اطلاعرساني در خصوص برنامه هاي راديويي و جذب مخاطب نيازمند مساعدت بخش هاي مختلف رسانه ملي از جمله روابط عمومي ها هستيم .
معاون صدا از همكاري و تعامل بخش هاي مختلف رسانه ملي با راديو ابراز خرسندي كرد و افزود: تعامل با راديو و انعكاس اقدامات اين رسانه شنيداري، سبب ديده و شنيده شدن، افزايش مخاطب و رضايتمندي آنها از راديو شد كه در نتيجه برنامه سازي متناسب با ذائقه مخاطب اتفاق افتاد.
وي با اشاره به اينكه رسانه ملي بالاترين ميزان مخاطب و رضايتمندي را در كشور دارا است، گفت: طبق نظر سنجي موسسه نظرسنجي گالوپ در امريكا ميزان مخاطبان شبكه هاي راديو و تلويزيون ايران 85 درصد است كه در شرايط رقابتي كنوني حاكي از رضايتمندي بسيار بالا و اعتماد مردم به رسانه ملي است.
صوفي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه "ماييم و يك صدا و سيما" ، تصريح كرد: صدا و سيما در شرايط حسا و بحراني به عنوان يك عنصر بسيجي و جهادي ورود نموده و به منظور تنوير افكار عمومي، آگاهي بخشي، اميدآفريني و آرامش بخشي پيرامون همه امور مورد نياز مردم برنامه سازي مي كند.
معاون صداي رسانه ملي با تأكيد بر آگاهي بخشي و اميد آفريني در مردم اظهار داشت: دليل اصلي راه اندازي راديو لبخند اين بود كه روحيه شادابي و انبساط خاطر را بيشتر در جامعه شاهد باشيم و از اين طريق به رسالت رسانهاي خود عمل كنيم.
گفتني است؛صوفي در پايان ضمن آرزوي توفيق براي حاضرين در اين نشست، كمك و مساعدت بيشتر آنها را در موفقيت هرچه بيشتر راديو خواستار شد./ص