سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوهاني:

گزارشات مغرضانه آمانو، چوب حراج به آبروي آژانس است

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس، تازه‌ترين گزارش يوکيا آمانو، مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را مغرضانه و داراي اهداف سياسي خواند و گفت: گزارشات مغرضانه آمانو چوب حراج به آبروي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است.

احمد شوهاني نماينده مردم ايلام، شيروان، چرداول، ايوان و مهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران تازه‌ترين گزارش آژانش بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را مغرضانه و داراي اهداف سياسي خواند و گفت: اين گزارش غير‌حقوقي و غير‌واقع‌بينانه توسط آمريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها تنظيم و به وسيله مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي منتشر شده است.
 
وي در ادامه گزارش آمانو را گزارشي سياسي و نه حقوقي دانست و افزود: گزارشات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بر اساس خواسته‌ها و اسنادي است که اسرائيل و آمريکا به آژانس مي‌دهند و آژانس را تحت فشار مي‌گذارند تا اين اسناد را بپذيرد.
 
عضو کميسيون امنيت ملي با بيان‌اينکه گزارش يوکيا آمانو در جهت رضايتمندي سردمداران کشورهاي غربي، جنگ‌طلبها و طرفداران تشديد تحريم‌ها عليه ايران منتشر شده است، اظهار داشت: آژانس مقررات دارد و هر زمان که سوالي را مطرح کرده جمهوري اسلامي پاسخ داده، هر بار خواستار اعزام بازرساني به جمهوري اسلامي بوده ايران به‌راحتي آنها را پذيرفته و اجازه بازرسي از سايت‌هاي هسته‌اي خود را به آنان داده است، بنابراين ما انتظار داريم آژانس بر اساس مقررات خود عمل کند و به آبروي آژانس چوب حراج نزند.
 
وي تقاضاي بازديد از سايت پارچين را بهانه‌جويي‌هاي آژانس تعبير کرد و گفت: اگر جمهوري اسلامي ايران اجازه بازديد از سايت پارچين را هم بدهد، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بهانه جديدي را مطرح خواهد کرد، لذا ما گوشمان از چنين گزارشاتي پر است و قطعا اين گزارش آخرين گزارش در اين راستا نخواهد بود  و اين در حاليست  که اين گزارش‌هاي مغرضانه ما را از کار خود باز نمي‌دارد.
 
گفتني است، يوکيا آمانو،‌ مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز دوشنبه (15 آبان‌ماه) طي گزارشي به مجمع‌عمومي سازمان ملل اعلام کرد، در حاليکه آژانس در تلاش است تا صحت صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را بررسي کند، تهران همچنان از همکاري‌هاي لازم براي اطمينان دادن و اثبات عدم وجود فعاليت‌هاي پنهان هسته‌اي سر باز مي‌زند.
 
وي  همچنين در بخش ديگري از اين گزارش درباره فعاليت‌هاي سايت پارچين ابراز نگراني کرده و خواستار بازديد از آن شده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آمانو ، گزارش ، آژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.