سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ویژه برنامه های هفته ملی دیابت در منطقه 10 تهران

به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی دیابت ، شهردار منطقه 10 از اجرای بیش از 70 عنوان برنامه آموزشی سلامت محور در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از دیابت خبر داد .

 
 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10 ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری جلب مشارکت شهروندان به منظورحفظ و ارتقای سلامت جامعه است .
 
وی ادامه داد : 18 الی 24 آبان‌ماه، به‌عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است و در این راستا اداره سلامت منطقه امسال با هدف ارایه خدمات اجتماعی سلامت محور ، آموزش همگانی ، فرهنگسازی‌ و اطلاع‌رسانی درخصوص پیشگیری از بیماری دیابت ، تمهیدات و برنامه‌های گوناگونی را با تاکید بر بهره‌گیری از مشارکت داوطلبانه شهروندان به صورت محله ای و مشارکت نواحی سه گانه و خانه های سلامت پیش‌بینی کرده است .
 
عظیمی با تاکید بر ضرورت اجرای خلاقانه برنامه ها با بهره‌گیری از مشارکت شهروندان و تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب خاطر نشان کرد : همایش گرامیداشت روز جهانی دیابت با برپایی نمایشگاه نقاشی و ایستگاه‌های سلامت و مسابقه‌های مختلف با حضور 500 نفر از اعضای کانون های دیابت منطقه در قالب سخنرانی ، تقدیر از دبیران دیابت منطقه و برنامه های فرهنگی و هنری در مجتمع شهید غنی پور برگزار خواهد شد .
 
شهردار منطقه 10 تصریح کرد : از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این هفته می توان به اجرای مسابقات مختلف ، توزیع بروشور ، تور گردشگری ، جشنواره غذای سالم ،  برپایی ایستگاه سلامت که به ارائه خدمات حمایتی ، اجتماعی ازقبیل غربالگری دیابت می پردازد ، مشاوره تغذیه و پزشکی ، ، استقرار اتوبوس دیابت در محلات 10 گانه اشاره کرد .
 
وی اضافه کرد : همچنین مراسم نمادین تشکیل بزرگترین حلقه آبی دیابت منطقه با حضور 500 نفر از اعضای کانون‌های پیشگیری از دیابت محلات 10 گانه منطقه (حلقه آبی رنگ) ، در محل بوستان سلیمانی تیموری برگزار خواهد شد همچنین این مراسم در بوستان کودک ، رضوان ، تهرانی ، باقری زند و شهدا نیز اجرا می شود .
 
به گفته عظیمی، اجرای برنامه پیاده‌روی نمادین همزمان با هفته ملی دیابت در برخی بوستان های سطح منطقه به منظور شناسایی نیازهای افراد دیابتی و بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت مردمی ،ازبرنامه هایی می باشد که به این مناسبت درنظرگرفته شده است .
 
عظیمی خاطرنشان کرد : در طول این هفته کارگاه ها و برنامه های آموزشی متعدد با بهره‌گیری از اساتید دانشگاه تحت عناوین " کلاس آموزشی رابطه آرامش و قند خون ، نقش کاهش دهنده های گیاهی بر دیابت ، راه های جلوگیری از ابتلا به دیابت ، روش استفاده صحیح از دستگاه تست قند خون ، آموزش تغذیه صحیح و کنترل دیابت و ... "درسطح محلات 10 گانه نیز برگزارخواهد شد.
برچسب ها: ویژه ، برنامه ، هفته ، ملی ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.