سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبر خوش به مشمولان آماده به خدمت ؛

در قانون جديد، سقف تحصيلي براي مشمولان وجود ندارد

رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي گفت: وزارت علوم هر مقطعي را که به عنوان يک مقطع تحصيلي در داخل يا خارج از کشور تعريف کند، امکان ادامه تحصيل و استفاده از معافيت تحصيلي براي مشمولان وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار ”سيد حميد رضا صدرالسادات" رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با شرايط استفاده مشمولان از معافيت تحصيلي اشاره کرد و گفت: در قانون جديد خدمت سربازي که از ابتداي امسال اجرا شد، شرط قبولي مشمول از طريق کنکور و آزمون هاي ورودي در دانشگاه ها، حذف شده است.
وي ادامه داد: مشمولاني که قصد ادامه تحصيل در دوره هاي مختلف، مانند پودماني، فراگير، بين الملل و ساير مقاطع تحصيلي بدون آزمون را داشته باشند، به شرط نداشتن غيبت، مي توانند از معافيت تحصيلي استفاده كنند. 
صدر السادات به ديگر ظرفيت هاي موجود در قانون براي استفاده از معافيت تحصيلي مشمولان اشاره کرد و عنوان داشت: فارغ التحصيلان مقاطع مختلف تحصيلي فرصت دارند تا يکسال پس از اتمام تحصيل، خود را براي اعزام به خدمت معرفي نمايند، اين در حالي است که اين فرصت در قانون قبلي 6 ماه در نظر گرفته شده بود. 
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا همچنين تاکيد کرد: فارغ التحصيلان ديپلم و پيش دانشگاهي نيز چنانچه ظرف مدت يکسال از تاريخ فراغت از تحصيل، در دانشگاه پذيرفته شوند با اخذ معافيت تحصيلي مي توانند به تحصيل خود ادامه دهند.
وي در خصوص سقف تحصيلي و استفاده از اين معافيت در مقاطع بالاتر علمي، اظهار داشت: پيش از اين، ادامه تحصيل تا سطح دکتري تخصصي امکان پذير بود که اين مورد نيز در قانون جديد مورد بازنگري قرار گرفت و هم اکنون مشمولاني که قصد ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر نيز داشته باشند، مي توانند از معافيت تحصيلي استفاده کنند. 
صدرالسادات ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به اجراي قانون جديد خدمت نظام وظيفه، تا هر مقطعي که وزارت علوم به عنوان يک مقطع تحصيلي در داخل يا خارج از کشور تعريف کند، استفاده از معافيت تحصيلي امکان پذير است به شرطي که تمام فرجه هاي قانوني براي ادامه تحصيل رعايت شود و مشمول وارد غيبت نشده باشد.
 رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا خاطر نشان کرد: قانون جدبد سربازي براي ادامه تحصيل مشمولان ظرفيت هاي بسيار مناسب و بالايي دارد البته به شرطي که قصد جوانان، ادامه تحصيل باشد؛ چرا که برخي از افراد از اين مورد به عنوان پوششي براي رها و معاف شدن از خدمت استفاده مي کنند. 
گفتني است، روز گذشته سردار ”سيد حميد رضا صدرالسادات" رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با حضور در مرکز نظارت همگاني ناجا (197) در ديداري مستقيم با مردم، به مسائل و مشکلات مشمولان خدمت سربازي رسيدگي کرد، که طي آن امور مربوط به 160 نفر به صورت حضوري و 20 نفر به صورت تلفني، مورد بررسي قرار گرفت./ف
برچسب ها: تحصیل ، مشمولان ، خدمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.