سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابديني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سکوت در برابر فاجعه ميانمار در راستاي اشاعه اسلام‌هراسي است

يک کارشناس رسانه‌هاي بين‌الملل گفت: در برابر اقدامات جنايتکارانه عليه مسلمانان ميانمار، هيچ‌گونه حرکتي از سوي مجامع بين‌المللي صورت نگرفته و اين تنها به دليل اشاعه اسلام‌هراسي در جهان است.

حسن عابديني در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به سکوت مجامع بين‌المللي در قبال کشتار بي‌رحمانه‌ مسلمانان مظلوم ميانمار اظهار داشت: آنچه که در حال حاضر در ميانمار اتفاق افتاده نوعي نسل‌کشي بوده که با طراحي و سازماندهي از پيش تعيين شده صورت گرفته و اکنون در ابعاد وسيع‌تري رو به رشد است.

وي ادامه داد: نظاميان، حاکمان مطلق اين کشور بوده‌اند و تاکنون  با سانسور خبري، اخباري از اعمال فشار و جنايات عليه مسلمانان منتشر نشده، اما درحال حاضر، جامعه اسلامي نسبت به  جنايات در اين کشور حساس شده و لحظه به لحظه اين اخبار ناگوار را به جهانيان انعکاس مي‌دهند.

عابديني با اشاره به سکوت نهادهاي حقوق بشري در برابر نسل‌کشي در ميانمار افزود: متاسفانه نهادهاي حقوق بشري به صورت گذرا از کنار اين فاجعه عظيم عبور کرده و  يا در برابر آن سکوت مي‌کنند.

وي همچنين درباره‌ي فعاليت‌هاي آنگ سان سوچي  فعال حقوق بشر،  براي لغو تحريم‌ها عليه ميانمار تصريح کرد: اين فعال حقوق بشر با سفر به کشورهاي اروپايي و آمريکايي سعي دارد تحريم‌ها عليه اين کشور را لغو کند، اما در برابر کشتار مسلمانان در ميانمار سکوت اختيار کرده و اين اقدام مورد توجه و تعجب افکار عمومي قرار گرفته است.

عابديني همچنين با اشاره به آواره شدن مردم مسلمان ميانمار افزود:‌ افرادي که بعد از ويران شدن خانه‌ و کشته شدن اعضاي  خانواده‌‌شان زنده مانده‌اند، از طريق رودخانه سعي کردند خود را به کشورهاي همسايه برسانند و اين در حالي است که حتي  اين کشورها هم پذيراي اين آوارگان نيستند.

اين کارشناس رسانه‌هاي بين‌الملل در پايان يادآور شد: در برابر اقدامات جنايتکارانه عليه مسلمانان ميانمار، هيچ‌گونه حرکتي از سوي مجامع بين‌المللي صورت نگرفته و اين تنها به دليل اشاعه اسلام‌هراسي در جهان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: میانمار ، جنایت ، جهانی ، سکوت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.