سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه آموزشی کشورهای عضو اکو برگزار شد

در افتتاحیه کارگاه آموزشی روش های تولید و تحلیل آمارهای جمعیتی بر اساس داده های ثبتی که امروز صبح در سازمان ثبت احوال برگزار شد نماینده های عضو اکو در این کارگاه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس پارسایی معاون فن آوری و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال ضمن عرض مقدم به نمایندگان کشورهای عضو اکو گفت: امروزه وجود مراکز علمی و تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی در زمینه بررسی مباحث جمعیتی در حوزه های کیفیت تولید آمار وقایع حیاتی و همچنین تحلیل ها، مطالعات و پروژه های هدفمند در ارتباط با ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن در جامعه موید این است که موضوع تحولات جمعیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: لذا کمتر پدیده اجتماعی را می توان یافت که با جمعیت و مباحث مرتبط با آن سر و کار نداشته و در واقع، اطلاع و آگاهی مستمر از آمارهای جمعیتی با کیفیت بالا و پوشش کامل می تواند دولت ها را در عرصه های گوناگون یاری داده و رصد دقیق تحولات جمعیتی و ترسیم چشم انداز آینده آن را در هماهنگی با تمامی بخش های مرتبط و تاثیرگذار کاملا ضروری است.
پارسایی بیان داشت: شناخت تحولات و دگرگونی های جمعیتی و اتخاذ سیاست های اجرایی متناسب با این تحولات، به عنوان پیش نیاز دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار است به نحوی که جمعیت و ساختار آن به عنوان منشا اصلی رشد اقتصادی و توسعه ملی قلمداد گردیده استو بدون در اختیار داشتن اطلاعات دقیق و به هنگام از حجم، ساختار، برنامه ریزی و حرکت صحیح به سوی چشم اندازهای پیش بینی شده عملا غیرممکن خواهد بود.
وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران نیز دستگاه های اجرایی نظیر سازمان ثبت احوال کشور، مرکز آمار ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئولیت تولید آمار و اطلاعات جمعیت و ویژگی های آن در حوزه های مختلف اعم از ترکیب سنی و جنسی جمعیت، وضعیت معیشتی و اقتصادی خانوارها، سطح تحصیلات افراد و جامعه، وضعیت ازدواج و شکل گیری خانواده، مهاجرت های داخلی و بین المللی و غیره بر عهده دارند.
** جمعیت اکو هم اکنون 450 میلیون نفر است
معاون دبیر کل اکو گفت: سازمان اکو یک سازمان بین دوولی است که در سال 1992 این سازمان از 3 به 10 کشور تقلیل یافت و هم اکنون جمعیت آن 450 میلیون نفر است.
طهماسی گفت: اولین نشست در اکتبر 2011 برگزار شد و آمار مربوط به جمعیت یکی از مهمترین علوم در حوزه فعالیت های انسانی است و در سال 2013 دومین کارگاه خود را در ترکیه برگزار می کنیم تا در این کارگاه ها به نتایج خوبی برسیم.
** کارگاه اطلاعات جمعیتی اقدامی برای مشترک نمودن اطلاعات کشورهای عضو اکو
استاد دانشگاه تهران و دانشگاه ملی استرالیا گفت: ما در این کارگاه اطلاعات دقیقی و شناسایی مردم را در اختیار قرار داده که یکی از اقدامات مربوط به نیروی کار و مهاجرت و نرخ جمعیتی و بارداری های ناخواسته است.
پروفسور محمدعباس شوازی در جمع خبرنگاران گفت: شورای کمیته انجمن جمعیت آسیا تصمیم گرفته است یک گروه اطلاعاتی درست کند تا با سازمان های مختلف اطلاعات و همکاری های لازم را به دست آورند و امروزه سازمان ثبت احوال این کارگاه را فراهم کرده است.
وی افزود: همچنین آماری در خصوص محیط زیست، مرگ و میر، تولد با وجود تنوع های گسترده ای که وجود دارد و این منطقه پایگاهی برای توسعه فرهنگی پایدار است.
وی تصریح کرد: این کارگاه فرصتی است تا بتوانیم منابع خود را مبادله و مصرف کنیم./ف
برچسب ها: آموزشی ، اکو ، ثبت احوال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.