سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی:

صادرات مصنوعات پتروشيمي آزاد شد/اسامي ممنوع شده صادراتي

رئيس دفتر صنايع تکميلي شرکت ملي صنايع پتروشيمي ايران گفت: شب گذشته با تصويب کارگروه تنظيم بازار صادرات مصنوعات پتروشيمي به طور کلي آزاد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد زيار در حاشيه هشتمين نمايشگاه بين المللي ايران پلاست در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار داشت: متاسفانه برخي مواقع قيمت داخلي محصولات پتروشيمي از قيمت هاي جهاني فراتر مي رود که ما نيز در اين زمينه مخالف هستيم.

وي افزود: کارگروهي متشکل از 7 عضو تشکيل شده است تا با رصد بازار تمامي تصميمات لازم را براي صادرات و متعادل سازي قيمت ها انجام دهد.

زيار با بيان اينکه شب گذشته در اين کارگروه آخرين تصميمات در خصوص تنظيم صادرات محصولات پتروشيمي گفته شده است، گفت: بر اساس اين مصوبه صادرات جوش شيرين، کربنات سديم، پلي پروپيلن، پلي اتيلن ترفلات، ABS، پلي استايرن، DOP، SPR، PBR، ويل استات منومر، اتانول آمين ها و ضايعات پليمري ممنوع شد و صادرات اين اقلام به شرطي انجام مي گيرد که فروش آن در داخل کشور انجام نشود، در اين صورت در کارگروه تنظيم بازار در خصوص صادرات آن تصميم گيري مي شود.

اين مقام مسئول از آزاد شدن صادرات 7 قلم کالاي توليدي خبر داد و گفت: صادرات سودکاستيک، بنزين، استايرن منومر، پي وي سي، کريستال ملامين، LAV و پلي اتيلن آزاد شده است.

وي خاطرنشان کرد: البته صادرات آزاد اين 7 قلم نيز در صورتي است که ابتدا نياز داخلي به طور کامل انجام گيرد و سپس اقدام به صادرات آن شود.

زيار همچنين تصريح کرد: در خصوص توليدکنندگاني که بازپرداخت تعهدات ارزي شان از محل صادرات و تأمين اقلام و تجهيزات خارجي دارند تصميم گرفته شد با مجوز شرکت ملي صنايع پتروشيمي صادرات کالاهاي خود را انجام دهند

در ادامه رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، در حاشیه هشتمین نمایشگاه ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از آغاز روند رو به رشد صنایع تکمیلی پتروشیمی خبرداد و گفت: نمایشگاه ایران پلاست، فرصت مناسبی است تا صنایع بالادستی و صنایع تکمیلی با همکاری بیشتر، زمینه را برای گسترش توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم آورد.

محمد زیار افزود: ایجاد شهرک های تخصصی پتروشیمی یا همان پتروشیمی شهرها می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده، از خام فروشی جلوگیری و صنعت پتروشیمی ایران را به عنوان یک قدرت در سطح منطقه در این صنعت ارزش آفرین مطرح کند.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی آماده همکاری با تمام سرمایه گذاران برای توسعه صنایع تکمیلی است.

وی ادامه داد: فعالان صنعت پلیمر و پلاستیک ایران در هشتمین نمایشگاه ایران پلاست حضوری فعال دارند و با بهره مندی از آخرین دستاوردها و بهره گیری از دانش ایرانی توانسته اند توانایی ها و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

زیار ادامه داد: نمایشگاه ایران پلاست می تواند مکان مناسبی برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی باشد و افق جدیدی برای توسعه این صنایع ترسیم کند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.