سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دکتر باقر لاریجانی در جمع خبرنگاران:

ایجاد پژوهشکده مشترک بین دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران جهت پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی

در نشست مطبوعاتی امروز تفاهم نامه ای مبنی بر ایجاد پژوهشگاه مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع خبرنگاران گفت: این افتخار وجود دارد که دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه های سرآمد کشورهستند.
 
وی در خصوص وضعیت علمی کشور گفت: خوشبختانه کشور ما در جایگاه تولید علم بر اساس آمار پایگاه های علمی جایگاه 16 را دارد و این برای جمهوری اسلامی ایران افتخار است.
 
وی تصریح کرد: بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران تفاهم نامه ای امضا خواهد شد که بر اساس آن پژوهشگاه مشترکی تاسیس می شود که در این پژوهشگاه علوم پزشکی و سایر علوم در خدمت یکدیگر قرار می گیرند.
 
وی اذعان داشت: با تاسیس این پژوهشگاه توانمندی این دو دانشگاه در پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی کمک شایانی خواهد کرد.
 
کشور ایران پیشتاز در زمینه تولید علم  
 
دکتر لاریجانی گفت: رشد کشورمان درتولید علم 36 درصد است و این در شرایطی که محدودیت های مختلف برای ما وجود دارد عددی افتخار آمیز است.
 
وی خاطر نشان کرد: 8/1 درصد از مقالات کل دنیا مربوط به ایران است و تعداد مقالات در طی سال گذشته از 21 هزار به 30 هزار رسیده است.
 
وی اذعان داشت: در حوزه پزشکی در کشور در طی سال گذشته 42 درصد رشد داشتیم که دانشگاه علوم پزشکی 10 درصد تولیدات علمی را تامین می کند.
 
لاریجانی افزود: در زمینه ها مختلف جزو 20 دانشگاه برتر در تولیدات علمی هستیم و در سال گذشته با بیش از 3400 مقاله که اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه به چاپ رسانده اند در 5 سال اخیر 3 برابر شده است.
 
وی یاد آور شد: دانشگاه 53 مجله علمی چاپ می کند و این رقم و تا آخر امسال به 70 مجله می رسد که در سایت های مشهور دنیا منتشر می شود.
 
وی متذکر شد: در دانشگاه 36 کشور دانش بنیان موافقت اصولی را در تولید دارو، نانو، تولید کیت ها و .. گرفته اند.
 
و5 مرکز رشد نیز مصوب شده که در کنار توسعه شرکت های دانش بنیان مراکز رشد هم در حال توسعه است.
 
همچنین در مراکز رشد تجهیزات پزشکی تولید می شود که برخی از دستگاه ها به زودی آماده عرضه به بازار می شوند.
 
وی در پایان به این نکته اشاره کرد که با تاسیس پژوهشگاه مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی علوم مختلف در خدمت یکدیگر قرار می گیرند و این امر باعث پیشرفت کشور در زمینه علوم مختلف خواهد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.