سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاباتی در سایه طوفان: انتخابات امسال آمريکا مشکل دارترين انتخابات تاريخ اين کشور

آمريکا در حالي درباره انتخابات در ديگر کشورها نظر مي دهد که اجازه نظارت هيچ گروه يا نهادي را در انتخابات خود نمي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، در حالي که در آستانه انتخابات، طوفان سندي زندگي مردم آمريکا را تحت تاثير قرار داده است، اين بيم وجود دارد که شفافيت انتخابات نيز به بهانه اين انتخابات زير سوال برود. براي نخستين بار است که آمريکايي ها انتخابات خود را در سايه مرگبار يک طوفان ويرانگر برگزار مي کنند.
فقط در شهر نيويورک شانزده مرکز راي گيري به علت خسارت هايي که طوفان سندي وارد کرد، به مکاني ديگر منتقل شده اند. مقامات اين شهر مي گويند در مناطقي که هنوز برق ندارند از برخي از خودروهاي نظامي نيز به عنوان صندوق هاي سيار انتخابات استفاده خواهد شد تا مردم اين مناطق بتوانند راي خود را به صندوق ها بريزند. ميليون ها نفر در نيوجرسي آراي خود را به صورت آنلاين ريخته اند و اين در حالي است که کارشناسان رايانه مي گويند راي گيري اينترنتي نمي تواند به صورت کامل تاييد شود و خلاء هاي موجود در سامانه سايبري در آمريکا مي تواند باعث سوء استفاده هايي در اين حوزه باشد. با اين حال ايرادهايي که به نظام انتخاباتي در آمريکا وارد مي شود فقط منحصر به مشکلاتي نيست که طوفان سندي ايجاد کرده است.
از راه هاي مختلف راي گيري، محروم کردن گروهي خاص از راي دادن تا قوانيني که در انتخابات آمريکا حاکم است، همه مي توانند ايرادهايي را به نظام انتخاباتي آمريکا وارد کنند. حتي در مواردي تصاويري را فعالان سياسي در اينترنت قرار داده اند که فردي بدون ارائه کارت شناسايي، حتي به جاي افراد مشهور راي داده و هيچ مشکلي نيز به وجود نيامده است.
شايد اگر روزي پليس آمريکا به دنبال کارت هاي شناسايي مردم آمريکا باشد، ده درصد مردم اين کشور با مشکل روبرو شوند زيرا هيچ کارتي ندارند. از ديگر سو آمريکايي ها همواره انتخابات در ديگر کشورها را زير نظر دارند و حتي ناظراني نيز بر اين انتخابات اعزام مي کنند.
تد رال روزنامه نگار و نويسنده آمريکايي مي گويد ما حق داريم که انتخابات در ديگر کشورها را زير نظر داشته باشيم و اگر آنان چنين نظارتي را نپذيرند، روشن است که در اين انتخابات تقلب شده است، مردمسالاري در اين کشور حاکم نيست، انتخابات ساختگي و در اين کشور ديکتاتوري حاکم است.
با اين حال نظارت بر انتخابات در داخل آمريکا به صورتي گسترده ناديده انگاشته شده است و حتي نهاد کارتر که به صورتي گسترده در انتخابات سراسر دنيا نظارت مي کند، نظارتي بر انتخابات در آمريکا ندارد.
به گفته مارک کريسپين ميلر، استاد دانشگاه نيويورک در انتخابات در ونزوئلا، ايران و روسيه رسانه ها به دنبال بهانه اي هستند تا نشان دهند انتخابات از پيش تعيين شده است و در اين ميان، حتي توجهي هم به اين مساله که چنين اتهامي معقول است يا نه، ندارند.
وي معتقد است به شما اطمينان مي دهم، اسنادي که اين رسانه ها براي مخدوش کردن نتايج انتخابات در ديگر کشورها به کار مي گيرند در مقايسه با اسنادي که در آمريکا وجود دارند، بسيار ضعيف تر است.
تد رال مي گويد مساله اينجاست که دولتمردان آمريکايي با استفاده از رسانه هاي عمومي، فکر مي کنند که هيچ کس در دنيا از اوضاع اين کشور خبر ندارد و انتظار نيز دارند که حتما همه جهانيان آنان را تاييد کنند در حالي که اصلا اينگونه نيست

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات ، مشکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.