سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

نهایت دقت در اخذ مالیات

هرچند بالا رفتن میزان وصولی درآمدهای مالیاتی به نفع اتاقهای بازرگانی است اما باید در اخذ مالیات دقت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در دیدار با مسئولان مالیاتی استان، با بیان این مطلب، وباتوجه به محوریت اتاق در خصوص ارتباط با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، گفت: تولید اکنون با وجود موانع و چالش‌های موجود، با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و در این برهه از زمان باید با تولیدکنندگان بیشتر مدارا شود.

جمیلی با اشاره به درآمد اتاق از محل 3 در هزار مالیات وصولی در استان، افزود: اتاق به جهت جایگاه ویژه خود که رابط بین بخش خصوصی و دولت است ظرفیت‌های بالائی دارد از این رو گسترش تعاملات با اتاق بازرگانی می‌تواند بر عملکرد اداره کل مالیاتی و همچنین رضایت‌مندی مؤدیان که جمع کثیری از آنها را اعضاء اتاق تشکیل می دهند تاثیرات مثبتی داشته باشد .

وی اخذ هرگونه مالیات بردرآمدهای صادراتی را خلاف نص صریح قانون دانست و خواستار دقت در این موضوع و پیش‌گیری از محاسبه و اخذ هر گونه مالیات بر تفاوت نرخ تسعیر ارز شد.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم آموزش به‌عنوان پیش نیاز هر گونه توسعه، ظرفیت‌های آموزشی اتاق را قابل تامل توصیف کرد و آمادگی اتاق را جهت برگزاری هرگونه کارگاه آموزشی مشترک اعلام نمود.

جمیلی پرداخت مالیات را وظیفه تک تک افراد جامعه دانست و خاطر نشان کرد:هیچ تولیدکننده‌ای با پرداخت مالیات مشکلی ندارد اما پرداخت غیرعادلانه مالیات براساس صورتحساب‌های صوری که عمدتاً تولیدکنندگان برای اخذ وام از بنگاه به ناچار مبادرت به تهیه آنها می‌کنند ناعادلانه است که باید چاره‌جویی شود./س

برچسب ها: دقت ، اخذ ، مالیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.