سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غنی‌سازی اورانیوم متوقف نشده است/ تا هر سطحی که لازم باشد تولید خواهیم کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تا هر سطحی که اورانیوم غنی شده نیاز باشد را در داخل تولید و استفاده خواهد کرد.

سید حسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به تولید اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز کشورمان اشاره کرد و گفت:‌ تا هر سطحی که اورانیوم غنی شده مورد نیاز باشد در داخل کشور تولید و استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: حق غنی‌سازی و سطح غنی‌سازی دو مقوله مجزا بوده که هر دو مورد، حق جمهوری اسلامی ایران بوده و بدون نیاز به همکاری سایر کشورها، اورانیوم غنی‌ شده تولید و ذخیره خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غنی‌سازی اورانیوم متوقف نشده است، گفت: تا هر سطحی که اورانیوم مورد نیاز باشد غنی‌سازی خواهد شد.

نقوی‌حسینی افزود: پیشتر اعلام کرده بودیم کشورهایی حاضر هستند اورانیوم غنی‌سازی شده را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهند ولی تجربه نشان داده که هیچ کشوری حاضر نشد این کار را انجام دهد لذا ایران تا هر سطحی که لازم باشد تولید خواهد کرد.

همچنین محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: غنی‌سازی اورانیوم مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه متوقف نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تولید اورانیوم غنی‌سازی شده برای موارد پزشکی بوده و تولید آن لازم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانایی تولید اورانیوم در هر سطحی که بخواهد را دارد. 


انتهای پیام/

برچسب ها: اورانیوم ، غنی ، سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۱
درمقابل دشمن نبايد حتي لحظه اي مكث تاچه رسد به عقب نشيني يك لحظه مكث كردن همان پرروشدن همان
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۱
دستتون درد نکنه
خدا قوت