سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كنفرانس دوحه؛زمینه ساز ادامه بحران سوریه

مخالفان داخلی سوري با انتقاد از كنفرانس دوحه، گفتند: اين كنفرانس نه تنها خواسته هاي ملت سوريه را برآورده نمي كند، بلکه باعث افزايش چنددستگي در ميان مخالفان خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌برخی نمایندگان پارلمان سوریه، خاطرنشان کردند که این كنفرانس، گروه هاي مسلح را به ادامه خشونت و به شكست كشاندن تلاش هاي سياسي براي حل بحران سوريه، تشويق مي کند. به گفتۀ این نمایندگان، كنفرانس دوحه با حمايت آمريكا در قطر و به منظور تحريك گروه هاي مسلح به ادامه خشونت و خنثي سازي تلاش هاي سياسي دمشق برای حل بحران سوریه برگزار شده است. 

"عمار الاسد " نماينده مجلس سوریه، كنفرانس هاي خارج از سوریه را ادامه توطئه عليه ملت سوريه دانست وگفت: کسی که خیرخواه ملت سوریه باشد، ارسال سلاح و تروریست به سوریه را متوقف می کند.

وی افزود: قطر که اینک میزبانی این کنفرانس را عهده دار شده، در حقیقت يكي از عاملان اصلي ريخته شدن خون مردم سوريه است.     

"وليد ابوعسلي" ديگر نماينده مجلس سوري گفت: اين كنفرانس، به منظور تجديد نظر در نقش بازیگران بحران سوریه پس از شكست نشست استانبول، و به منظور تلاش براي ادامه تخريب و خشونت در سوريه برگزار شده است.  

از سوی دیگر، شورای هماهنگي ملي معارضان سوریه و برخي احزاب سياسي مخالف وابسته به این شورا نیز این كنفرانس را عاملي براي افزايش تفرقه و چنددستگي مخالفان عنوان کردند.     

"حسن عبدالعظيم" هماهنگ كننده این شورا گفت: كنفرانسی که مخالفان داخلی سوریه در آن شرکت نکرده اند، نمي تواند خواسته هاي مردم را برآورده سازد.

این در حالی است که به عقیده مردم سوريه، مخالفان خارجي بازیچۀ بازيگران بزرگ و كوچك منطقه ای و بین المللی شده اند که آن را از پايتختی به پایتخت دیگر "پاس" مي دهند.

نشست گروه موسوم به شوراي ملي سوریه اين بار در شرایطی در دوحه برگزار شده كه بسياري معتقدند این شورا مشروعيت خود را حتي در ميان مخالفان نظام دمشق از دست داده است.     

برچسب ها: دوحه ، بحران ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.