سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت باشگاه تئاتر تهران؛

«نمايشنامه خواني هنر»در ارسباران اجرا مي شود

به همت باشگاه تئاتر تهران،«نمايشنامه خواني هنر» اثر ياسمينا رضا با حضور اميد ميرزايي، مجتبي بطوندي، سياوش نيك خواه و مهران ميرزايي سه شنبه 16آبان ساعت 15 در فرهنگسرای ارسباران اجرا مي شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 3 و فرهنگ سرای ارسباران؛ نمايشنامه «هنر» راجع به هنر و هنرمند است، چيستي هنر مطلوب، تعاريفي كه امروزه از هنر وجود دارد و رسالت هنرمند در اين اثر به شكل نمايشي عنوان شده است، اين نمايشنامه كمدي درباره سه دوست است كه مرتب به منزل هم مي‌روند و رابطه آنها با خريد يك تابلو نقاشي دچار اتفاقاتي مي‌شود.
بنابراين گزارش؛ «هنر» باعث شهرت جهانی "یاسمینا رضا" شد و برای اولین بار در 1994 میلادی در فرانسه اجرا و ضمن كسب جایزه مولیر به موفقیت‌های دامنه‌داری در سطح دنیا دست پیدا كرد و جوایزی مانند ایوینگ استاندارد، لارنس اولویه، فانی و تونی را كسب كرد.
لازم به ذكر است؛ «ياسمينا رضا» نويسنده، نمايشنامه‌نويس و بازيگر فرانسوي در سال 1959 در پاريس به دنيا آمد. وي فارغ التحصيل رشته تئاتر و جامعه‌شناسي است. نمايشنامه «گفت‌وگوهاي پس از خاكسپاري»، منتشرشده   در سال 1987 نخستين نمايشنامه موفق وي نزد تماشاگران فرانسوي است،«مرد اتفاقي»، «سه روايت از زندگي»، «گذر زمستان» و «خداي كشتار» از ديگر آثار اوست، نمايشنامه‌هاي وي به سي و پنج زبان ترجمه شده‌اند .
گفتني است؛ علاقمندان جهت حضور در اين برنامه مي توانند ­به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند./ص
 


برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، ارسباران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.