کوروش پرند در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با اهداف مختلفی نظیر ارتقاء و بهبود عملکرد آموزشی از لحاظ کمی و کیفی مراکز و براساس استانداردهای تعریف شده، حصول اطمینان مدیریت و تامین کنندگان مالی از رعایت استانداردهای تعیین شده و هزینه کرد بهینه منابع، توسعه کالبدی مرکز آموزش فنی و حرفه ای متناسب با نیاز منطقه و افزایش اثربخشی است.
وی در ادامه به دیگر اهداف اجرای این طرح پرداخت و تصریح کرد: جلب اعتماد ذی نفعان و کمک به کارآموزان در انتخاب آگاهانه مراکز آموزش فنی و حرفه ای بهتر، مشارکت و فعال کردن ارکان اجرایی مراکز آموزش فنی و حرفه ای به صورت جامع و هدفمند در هدف گذاری و برنامه ریزی و ارزشیابی مراکز از دیگر اهداف اجرایی شدن طرح اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی است.
پرند در خصوص موارد قانونی اجرای این طرح نیز گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور براساس بند 21 قانون برنامه پنجم توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلف به رتبه بندی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی است.
پرند تاکید کرد: طراحی و تدوین این طرح با همکاری کارشناسان استانی و ستادی از سوی دفتر بهسازی و نظارت آموزشی به انجام رسیده است که در قالب دو بخش ارزیابی درونی و ارزیابی بیرونی اجرا می شود.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ این طرح به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها از تیرماه سال 91، دفتر بهسازی و نظارت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور علاوه بر ارائه راهنمایی و مشاوره به استان ها در این مدت اقدام به برگزاری جلسات کارشناسی در استان ها کرده که در آن علاوه بر پاسخگویی به سوالات، پیشرفت اجرایی ارزیابی درونی در هر استان بررسی می شود./ف