سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسايي روش جديدي براي درمان بيماري آلزايمر

مسدود كردن فعاليت يك آنزيم مي‌تواند به درمان بيماري آلزايمر كمك كند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه cell، محققان علوم اعصاب با انجام آزمايشات خود در مدلي از موش‌هاي آزمايشگاهي و شناسايي آنزيمي به نام مونوآسيل گليسرول ليپاز (MAGL) توانستند هدف جديدي براي درمان و يا پيشگيري از بيماري آلزايمر شناسايي نمايند.
 
نتايج حاصل از اين گزارش افزود: غيرفعال كردن آنزيم مونوآسيل گليسرول ليپاز، بهترين راه حل براي كاهش توليد تركيبات كانابينوئيدي در مغز شده كه اين پديده باعث كاهش توليد و تجمع پلاك‌هاي بتا آميلوئيد كه مشخصه پاتولوژيك بيماري آلزايمر است مي‌شود و مهار عملكرد اين آنزيم با كم كردن التهابات و انحطاطات عصبي مي‌تواند منجر به انعطاف‌پذيري مغز و افزايش يادگيري و حافظه شود.
 
نتايج ديگر اين مطالعه افزود: محققان با استفاده از دوزهاي مختلف از يك مهاركننده بسيار قوي به مدت 8 هفته در موش‌هاي مورد مطالعه نشان دادند كه غيرفعال شدن اين آنزيم توانست باعث تقويت يادگيري و بهبود حافظه مكاني در اين موش‌ها شود.
 
به گفته محققان بيماري آلزايمر يك اختلال عصبي است كه با تجمع و رسوب پلاكهاي آميلوئيدي و دولايه‌اي نوروفيبلاتوري، التهابات عصبي، اختلال عملكرد سيناپسي، زوال عملكرد شناختي و از دست دادن حافظه با مرگ گسترده‌اي از سلول‌هاي عصبي همراه است و در حال حاضر 36 ميليون نفر در سراسر جهان به اين بيماري مبتلا هستند./ع2
برچسب ها: آلزایمر ، بیماری ، آنزیم ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.