سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/ رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ؛

طرح آموزش بهداشت باروری در سه استان كشور آزمایشی اجرا می شود

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور از اجرایی شدن طرح آموزش بهداشت باروری برای اعضای جوان جمعیت هلال احمر در سه استان آذربایجان شرقی، كردستان و سمنان خبر داد.

'محمد جعفریان' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان  گفت: این كارگاه های آموزشی اولین همكاری و تفاهم جمعیت هلال احمر كشور با صندوق جمعیت ملل متحد(UNFPA) است و با هدف كاهش آسیب و صدمات زنان باردار در هنگام حوادث و بلایا اجرا می شود.

وی ادامه داد: پس از آموزش و اجرای موفق همایش های بهداشت باروری در این سه استان، این طرح در تمام استانها به مرور اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینكه بافت غنی روستایی و توانمندی جمعیت هلال احمر استانها ملاك انتخاب آنها در اجرای طرح آموزش بهداشت باروری است، خاطرنشان كرد: به دلیل اینكه زنان و كودكان 65 درصد كشته شدگان را در حوادث و بلایای طبیعی تشكیل می دهند ارائه اینگونه آموزش ها ضروری است.

جعفریان اظهار داشت: در این طرح اعضای زن جوان پس از دریافت آموزش های لازم، به صورت تصاعدی به 20 نفر از اعضا و افراد مختلف آموزش ها را ارائه می دهند و آموزش 600 تا یك هزار نفر از اعضا در قالب این كارگاه ها مورد هدف است.

وی با بیان اینكه هدف از این آموزش ها تنها وضعیت بحران نیست،‌ افزود: برخی از این آموزش ها برای وضعیت سفید نیز كاربردی است و مواردی نظیر ترویج زایمان طبیعی،‌ تغذیه نوزاد با شیر مادر و ... از این موارد است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور استان سمنان را به دلیل دارا بودن یكی از سه محور اصلی كشور و داشتن تنوع اقلیم و تنوع حوادث و بلایا حائز شرایط ویژه ای دانست و بر تجهیز جمعیت هلال احمر استان سمنان به امداد هوایی و زمینی و آموزش های مرتبط تاكید كرد.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر كشور همچنین از مرحله اول اردوگاه امدادی جوانان شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر بازدید كرد./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.