سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش 400 درصدي هزينه هاي انتخاباتي آمريكا

تحقيق مشترك موسسه تحقيقات اجتماعي آمريكا و انديشكده "دموس" نشان مي دهد كه هزينه هاي تبليغات انتخاباتي سال 2012 آمريكا نسبت به سال 2008، بيش از 400 درصد افزايش داشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، از آغاز تبليغات تاكنون، پيش بيني مي شود مبلغ 1.11 ميليارد دلار نيز بازهم افزايش يابد.
آدام لايز، مشاور سياسي "داموس" در اظهاراتي، خاطرنشان كرد؛ در روز انتخابات كه مبارزات تبليغاتي پايان يافته، مي توان تخمين درستي از هزينه ها ارائه كرد، اما اكنون نيز مي توان شواهد فراواني را مشاهده كرد كه نشان مي دهد اين اقليت ميليونر و ثروتمند هستند كه در نهايت سرنوشت پيروز انتخابات را تعيين مي كنند.
دادگاه عالي ايالات متحده، چندي پيش از آغاز مبارزات انتخاباتي طي قانوني اعلام كرد؛ سقف هزينه هاي صرف شده در تبليغات حذف شده و نامزدها مي توانند بدون محدوديت،هر مبلغي را كه مي توانند براي تبليغ خود استفاده كنند.
بسياري از كارشناسان معتقدند؛ همين قانون منشاء انفجار هزينه هاي تبليغاتي در انتخابات 2012 آمريكا شده است.
با اين وجود، همچنان بسياري از ابعاد هزينه هاي اين دور از انتخابات آمريكا، همچنان ناشناخته باقي مانده است؛ چرا كه برخي از هزينه هايي كه بطور غير مستقيم و غير علني استفاده شده، در آمارهاي رسمي محسوب نمي شود.
برچسب ها: تبلیغات ، داموس ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.