سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشایشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

آمریکا مجبور به ترک خاک افغانستان خواهد شد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: همان‌گونه که شوروی پس از هشت سال مجبور به خروج از خاک افغانستان شد، بدون شک آمریکا نیز دیر یا زود باید این کشور را ترک کند.

احمد بخشایشی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اشغال افغانستان توسط نیروهای آمریکا اظهار داشت: حضور نيروهاي نظامي آمريکا در کشور افغانستان به معناي پايه‌ريزي "دموکراسي انجمني" به دست آمريکا نبوده و انتخابات اين انجمن با دخالت آمريکا انجام نمي‌شود.

وی تصریح کرد: "دموکراسی انجمنی" به این معنا است که گروه‌های مختلف موجود در يک کشور  به شیوه مسالمت‌آمیز، دخالت سیاسی داشته باشند، بنابراين گروه‌های مختلف در افغانستان بايد شوراهایی تشکیل داده و در قالب اين شوراها فعاليت کنند تا جامعه افغانستان از اوضاع بهتری برخوردار شود.

بخشايشي با تأکید بر این‌که حضور هیچ نیروی خارجی نمی‌تواند در افغانستان دوام یابد، ادامه داد: همان‌گونه که شوروی پس از هشت سال مجبور به خروج از خاک افغانستان شد، بدون شک آمریکا نیز دیر یا زود باید این کشور را ترک کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: هم‌زماني تشکيل شوراها در افغانستان با حضور نيروهاي خارجي در اين کشور  به هیچ عنوان معناي وابستگی افغانستان به آمريکا را نداشته و اين شوراها به صورت مستقل عمل مي‌کنند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.