سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراری ارتباط با افراد شاد بهترین راه برای شاد زیستن

برقراری ارتباط و تعامل با افراد شاد، بهترین راهكار برای شاد زیستن است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر مرضیه اخباری،كارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی كاشان گفت: فرد باید سعی كند افرادی را كه با آن ها در تماس است به صورت كامل بشناسد تا بتواند به حرف آنها گوش كند، به آن ها احترام بگذارد، با صداقت با آن ها صحبت كرده و در مورد تفاوت ها و اختلاف نظرهایش گفت و گو كند.

دكتر مرضیه اخباری افزود: برای تحقق این هدف و دستیابی به یك زندگی شاد، رعایت مواردی مانند مروری بر رفتار خود، خواندن و نوشتن، كمك گرفتن از رویا، غصه نخوردن، قبول واقعیت، انتخاب الگو و درك دیگران الزامی است.

وی، با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن زمانی برای شنیدن صحبت های نزدیكان، تصریح كرد: در این زمان، فرد باید فقط شنونده باشد و اجازه بدهد كه دیگران حرفشان را بزنند و هر آنچه را كه می خواهند با او در میان بگذارند.

كارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی كاشان ادامه داد: انسان باید خود را یك فرد كاملا شاد تصور كند كه در رابطه با دیگران هیچ مشكلی ندارد و می تواند مشكل آن ها را نیز به راحتی حل كند.

دكتر اخباری خاطرنشان كرد: باید این واقعیت را پذیرفت كه تنها شخصی كه می توان تغییر داد خودتان هستید بنابراین اگر از انجام اعمال دیگران به شدت ناراحت و عصبانی شدید، خیلی سخت نگیرید و سعی نكنید او را تغییر دهید.

وی یادآور شد: در مواجهه با اختلاف نظر در یك موضوع مهم با دیگران، مذاكره و گفت و گو بهترین راهكار برطرف كردن آن است.

وی، با تاكید بر بررسی ریشه های مشكل فرد با دیگران، خاطرنشان كرد: یافتن راه حلی قابل قبول برای هر دو طرف، این مساله را رفع می كند.

كارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی كاشان اظهار داشت: انتخاب یك الگو و پیروی از آن در مواجهه با تصمیم گیری های حیاتی و شرایط سخت و دشوار، در ایجاد آرامش برای یك زندگی بهتر تاثیر به سزایی دارد.

دكتر اخباری تاکید کرد: كسب اطلاعات پیرامون روش های شاد زیستن و یادداشت كردن آنها در فراهم كردن زمینه برای ایجاد یك زندگی ایده آل بسیار موثر است.

وی گفت: موضوعات بی اهمیت ارزش ناراحت شدن نداشته و بهتر است با گذشت از آنها، زندگی خود را شادتر كنید./ح
برچسب ها: خنده ، شادزیستن ، زندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.