سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

نشست بررسی مشکلات صنعت اردبیل در مجلس شوراي اسلامي

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت:‌ فردا نشستی را با اعضای کمیسیون صنایع مجلس، مسئولان و دست‌اندرکاران استانی و کشوری خواهیم داشت تا مشکلات و موانع توسعه‌نیافتگی صنعتی استان اردبیل مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /کمال‌الدین پیرمؤذن افزود :‌ فردا جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور وزرای اقتصادی و صنعتی، بانک‌ها، استاندار اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی و مجمع نمایندگان استان در مجلس داریم تا در یک بررسی نهایی بتوانیم مشکلات و نارسایی‌های صنعتی استان را که در سفر اخیر اعضای کمیسیون صنایع مجلس مطرح شده بود، مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی گفت: ‌بعد از حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس در استان اردبیل و شهرهای مختلف مشکلات و نارسایی‌های واحدهای صنعتی و شهرک‌ها و نواحی صنعتی جمع‌بندی شده و فردا برای حل آنها سیاست‌گذاری‌ها و راهبری‌های ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس اهمیت تزریق خط اعتباری ویژه برای حل مشکلات صنعتی استان، واحدهای تولیدی و صادرکنندگان را یادآور شد و افزود: ما از طریق صاحبان صنایع موارد متعددی را به عنوان جمع‌بندی نظرات آنها دریافت کردیم که در جلسه فردا آنها را نیز مطرح می‌کنیم.

پیرمؤذن ابراز امیدواری کرد جلسه فردا در توسعه صنعت استان کارساز بوده و بیش از هر زمان دیگر نارضایتی‌ها و کاستی‌ها به حداقل برسد.

وی به سهم محدود و اندک استان از بخش صنعت کشور به ویژه صنایع مادر را یادآور شد و گفت: ما قبل از انقلاب اسلامی تنها کشت و صنعت مغان را به عنوان یک بنگاه اقتصادی و تولیدی و صنعتی داشتیم و بعد از انقلاب نیز تنها کارخانه ما که آن هم به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده کارخانه سیمان است که به هیچ عنوان مطلوب و در شأن مردم اردبیل پیشرفت این حوزه را شاهد نبودیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: ما از سرمایه‌گذاری‌های کلان دولتی در بخش صنایع مادر و زیربنایی عقب ماندیم و بخش خصوصی ما نتوانسته است از تسهیلات مورد نظر توسعه صنعتی و اقتصادی نیز استفاده کند که این خود بر مشکلات و موانع افزوده است./ب

 

برچسب ها: اردبیل ، بررسی ، مشکلات ، صنعت ، در ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.