سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نخستین مدرسه تخصصی قلب خاورمیانه در مشهد راه اندازی شد

نخستین مدرسه تخصصی قلب خاورمیانه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد در نشستی خبری با اشاره به راه اندازی نخستین مدرسه تخصصی قلب خاورمیانه گفت: به دنبال برپایی سلسله کنگره های قلب و عروق در بیمارستان رضوی و انعقاد تفاهم نامه ای در این راستا با انجمن قلب اروپا اقدام به احداث این مرکز تخصصی شده است.

دکتر سعید عبدالحسینی افزود: در این مدرسه روش های جدید جراحی قلب برای جراحان متخصص و فوق تخصص قلب و عروق توسط استادان برجسته عضو انجمن قلب و عروق اروپا ارائه می شود.

وی ادامه داد: سرپرستی دوره های مدرسه تخصصی قلب در بیمارستان رضوی بر عهده پروفسور تورینو بنیان گذار انجمن جراحان قلب اروپا است.

عبدالحسینی همچنین بیماری های قلب و عروقی را شایع ترین علت مرگ در کشور عنوان کرد و افزود: بیماری های قلب و عروق شایع ترین علل مرگ و میر در ایران شناخته شده است که ارتقای توانمندی پزشکان و جراحان در درمان بیماری های قلب در کاهش این اتفاقات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

یادآوری می شود، در نخستین دوره این مدرسه تخصصی که چند روز به طول خواهد انجامید، حدود 5 نفر از جراحان قلب ایران و دیگر کشورهای منطقه حضور دارند و روش های جراحی آئورت توسط پنج نفر از استادان بزرگ جراحی قلب اروپا ارائه می شود. /س

برچسب ها: مدرسه ، تخصصی ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.