سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تقویت شوراهای حل اختلاف جزو اولویت‌های رئیس قوه قضائیه

تقویت شوراهای حل اختلاف جزو اولویت‌های رئیس قوه قضائیه قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان،با بیان این مطلب گفت: خدمت‌رسانی به مردم باید سرلوحه کار همه قضات قرار گیرد و این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که مراجعه‌کنندگان پناهی جز آنان برای احقاق حق خود ندارند.

حجت‌الاسلام احمدی‌میانجی افزود: دادگاه‌ها جزو مراکزی به‌شمار می‌آیند که مراجعه‌کنندگان به آنها دارای استرس بالا بوده و در حالت عادی قرار ندارند به همین خاطر نیاز است که به آنها دلگرمی داده شده و در فضایی آرام خدمات لازم ارائه داده شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم باید الگوی کار همه افراد مسئول قرار گیرد،خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف مبنای کار تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و جلب رضایت مردم است و خوشبختانه در این رابطه تا حد زیادی موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس سابق شوراهای حل اختلاف استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد این بخش در کاهش حجم رونده‌های ورودی به دادگاه‌ها گفت: سال گذشته 64 درصد از پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف رسیدگی و مختومه شده است که این آمار بسیار بالا بوده و نشان از ظرفیت بالای آن در رسیدگی به پرونده‌ها دارد.

حیدری با بیان اینکه باید وظایف شوراهای حل اختلاف به درستی روشن شده و قانون‌مند عمل کنند،افزود: خوشبختانه در استان زنجان با توجه به جایگاه این شوراها توجه ویژه‌ای به امر آموزش و نظارت صورت گرفته است که این موضوع باعث ارتقاء خدمات اراده شده گردیده است.

وی کسب رتبه سوم در حل و فصل دعاوی و صلح و سازش شورای حل اختلاف استان را نشان از پویایی این مجموعه دانست وخاطر نشان کرد: بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها نیازمند توجه ویژه به این بخش است.

گفتنی است در پایان این مراسم "سیدنجم‌الدین صفوی" به‌عنوان رئیس شوراهای حل اختلاف استان معرفی شد./س

برچسب ها: تقویت ، شورا ، قوه ، قضاییه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.