سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاس وگاس؛ ميدان نبرد اوباما و رامني

شهر لاس وگاس آمريکا به ميدان جنگ انتخاباتي ميان اوباما و رامني تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني رويترز، شهر لاس وگاس در ايالت نوادا، شهر زرق و برق، و پول در آمريکا است اما خارج از اين همه تجملات و هتل هاي لوکس، واقعيت هايي نيز وجود دارد از جمله ميزان بالاي بيکاري، توقيف خانه هاي رهني، و مشکلات شديد اقتصادي.
به همين علت اين شهر تبديل به ميدان نبردي براي باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا و ميت رامني، نامزد جمهوري خواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريکا شده است. اين دو نامزد براي به دست آوردن آراي شش حوزه انتخاباتي در اين شهر که مي تواند نقش مهمي براي پيروزي يا شکست آنها ايفا کند به شدت با يکديگر مبارزه مي کنند. هر دو آنها در لاس وگاس ستاد برپا کرده اند.
براي ساکنان نوادا،‌ کسي مي تواند راي آنها را بدست آورد که از نظر آنها بتواند اين ايالت را به روزهاي پرشکوه اوايل دهه دو هزار بازگرداند زماني که هنوز هزاران خانه به علت عدم پرداخت بدهي ضبط نشده بود و ميزان بيکاري بسيار کمتر از 12/1 درصدي بود که اکنون هست.
آنجل تسکر، يکي از ساکنان لاس وگاس گفت: من دو خانه داشتم که هر دو را به علت ناتواني در پرداخت بدهي از دست دادم و اين خيلي بد است.
گرگ فريمن، يکي ديگر از ساکنان اين شهر گفت: به دليل اين که کازينوها محل اصلي درآمد در اين شهر هستند، بسياري از مردم از کار بيکار شده اند، ساخت تعداد زيادي از ساختمان ها ناتمام مانده است؛ هتل ها به دليل مشکلات مالي مجبور شده اند بسياري از کارکنان خود را بيرون کنند و اين مسئله به مردم  لطمه زيادي زده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.