سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیعت سعودی ها با فرانسه در نبود آمریکا

پس از سفر اولاند به عربستان اعلام شد پاریس و ریاض برای جلوگیری از پیشروی برنامه هسته ای ایران، بر سر تشدید تحریم ها علیه این کشور توافق نظر دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در نخستین مرحله از دور سفرش به خاورمیانه وارد بیروت شد.

 

وی در ملاقات با همتای لبنانی اش، میشل سلیمان، بر عزم خود برای پشتیبانی از لبنان در مقابل مخاطرات و بی ثباتی ناشی از بحران سوریه تأکید کرد.

 

 سفر کوتاه فرانسوا اولاند به لبنان که در آخرین لحظات به دور سفر رسمی وی اضافه شد، اقدامی سیاسی به نشانه پشتیبانی قوی از لبنان بویژه پس از ترور وسام الحسن، رئیس سازمان اطلاعات پلیس این کشور، تلقی شده است. 
 

 رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: این کشور از هیچ گونه تلاشی برای شناسایی و دستگیری عاملان این ترور دریغ نخواهد کرد. پیش تر وزیر امور خارجه فرانسه، لوران فابیوس، که اولاند را در دور سفرش همراهی می کند، نقش رژیم بشار اسد در ترور ویسام الحسن را محتمل دانسته بود.

 

 با این حال، مخالفان حکومت نجیب میقاتی علاوه بر سوریه، دولت ایران را نیز در انجام این سوء قصد سهیم می دانند و خواستار استعفای حکومت میقاتی هستند. فرانسه، همانند میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان، با هر اقدامی که در این کشور خلاء سیاسی ایجاد کند مخالف است.  

 

افزون بر این امر، باید گفت آراء سران فرانسه و عربستان در خصوص بحران سوریه به صورت مشابه ارزیابی شده است.

 

همچنین اولاند روز گذشته وارد عربستان شد و در این سفر با پادشاه و دیگر مقامات بلندپایه عربستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 

بر اساس گزارش های منتشر شده، در این ملاقات برنامه اتمی ایران و بحران سوریه دو موضوع اصلی گفتگو بوده است.
 

اولاند در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت کشورش همچنان به تحریم ‌های اعمال شده علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ ای پایبند است. به گفته کاخ الیزه، پادشاه عربستان نیز اعلام کرد برنامه اتمی ایران تا حد بسیار زیادی مایه نگرانی است. 

 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، اولاند خاطرنشان کرده است پاریس و ریاض برای جلوگیری از پیشروی برنامه هسته ای ایران، بر سر تشدید تحریم ها علیه این کشور توافق نظر دارند.


برچسب ها: فرانسه ، عربستان ، وبگردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.