سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکايت وکلاي تونسي از اسرائيل به دليل ترور معاون عرفات

دو وکیل تونسی قصد دارند از اسرائیل برای ترور ابوجهاد معاون یاسر عرفات در سال ۱۹۸۸، دادخواستی تنظیم کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، عبدالرئوف ایاضی و عبدالمجید عبدلی، تصمیم گرفته‌اند که به دلیل قتل خلیل الوزیر معروف به ابوجهاد که ۲۵ سال پیش در تونس اتفاق افتاد، علیه رژیم تل‌آویو شکایت کنند.
 
این بیانیه بعد از آن مطرح شد که روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرونوت روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت که سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) و یگان تکاوران ستاد کل (سایرت متکل) عملیاتی مشترک طراحی و برنامه‌ریزی کرده بودند که منجر به کشته شدن این مقام جنبش آزادی بخش فلسطین شد.
 
براساس این گزارش، ایهود باراک وزیر امور نظامی اسرائیل و موشه یعلون معاون نخست وزیردر آن زمان در این عملیات شرکت کرده بودند. با وجود این دفاتر هر دو مقام اسرائیلی از ارائه هر گونه توضیح در این مورد خودداری کردند.
 
ابوجهاد در حمله به مقر این سازمان فلسطینی در تونس، کشته شد. او با شلیک یک گلوله به سرش از یک اسلحه مجهز به صداخفه‌کن که در یک جعبه شکلات پنهان شده بود، کشته شد.
 
ناحوم لیو (Nahum Lev) یک کماندوی اسرائیلی که ابوجهاد را کشته بود، در سال ۲۰۰۰، مصاحبه‌ای با یدیعوت آحرونوت انجام داد.
 
این روزنامه اسرائیلی در ادامه گزارش روز پنج شنبه خود به نقل از لیو نوشت:«من او را به رگبار گلوله بستم درحالی‌که مراقب بودم صدمه‌ای به همسرش که در آنجا حضور داشت، وارد نشود. ابوجهاد مرد.»
 
لیو و دیگر کماندوی اسرائیلی که خود را به شکل زن درآورده بود، در حالی که تظاهر می‌کردند زن و شوهر هستند به خانه خلیل الوزیر نزدیک شدند. کماندویی که لباس زنانه پوشیده بود، با سئوال در مورد یک آدرس محافظ را سرگرم کرد و لیو به خلیل الوزیر شلیک کرد.
 
لیو در سال ۲۰۰ در تصادفی با موتورسیکلت درگذشت.
 
وزیر مرد شماره دو سازمان آزاد‌ی‌بخش فلسطین بود و نقش مهمی در هدایت قیام مردم فلسطین در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴ و انتفاضه علیه اشغال‌گران ایفا کرد.
برچسب ها: بین الملل ، ابوجهاد ، تونس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.