سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يوشهر/

سوزاندن زباله در استان بوشهر ممنوع است

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: باتوجه به وضعیت خاص شهر و استان بوشهر به هیچ وجه نباید هیچ نوع زباله‎ای در این استان سوزانده شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، شاپور رستمی صبح امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: این امر باید در قالب دستورالعمل تدوین و ابلاغ شود و مربوط به هر دو حوزه شهری و روستایی است و فقط مختص شهرها نیست.

وی تاکید کرد: مسئولیت شهرداری‎ها به ویژه شهرداری بوشهر در این زمینه بیشتر است و باید با دقت و حساسیت بیشتری در این زمینه عمل کند.

رستمی با تاکید بر فعال‎سازی دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: نگاهی که به مدیریت پسماند در استان بوشهر وجود دارد نگاه درستی نیست و باید تغییر کند و تولید روزانه حدود 950 گرم زباله توسط هر نفر میزان بسیار بالایی است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: نگاه شهرداری‌ها به پسماند فقط دور کردن زباله از محیط شهری نباشد بلکه باید به پسماند به فرصتی برای ایجاد منبع درآمد مناسب برای شهرداری و شهروندان نگاه کرد و اگر تاکنون این مسئله محقق نشده به دلیل نبود طرح و برنامه خاصی در این زمینه بوده است.

وی اضافه کرد: روزانه برای جابجایی هر کیلو زباله به طور متوسط 50 تومان هزینه می‎شود و باتوجه به میزان جمعیت در مجموع این هزینه بالایی است و باید با برنامه طرح‎های پیش‌بینی شده در راستای مدیریت پسماند را هرچه سریع‎تر عملیاتی کنیم.

رستمی اضافه کرد: اعتبار لازم در این رابطه برای استان‎های ساحلی در نظر گرفته شده و باتوجه به موقعیت خاص استان بوشهر در بین سایر استان‎های ساحلی باید هرچه سریع‎تر با ارائه مطالعات جامع و کارشناسی شده برای جذب اعتبارات اقدام کنیم.

این مسئول تاکید کرد: دولت زیرساخت‎های لازم را در این راستا ایجاد می‎کند و در کنار مدیریت مجموعه شهرداری‎ها باید زمینه مشارکت مردم و جذب سرمایه‎گذار نیز فراهم شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه بخش فرهنگی این حوزه ضعیف است، یادآور شد: در مدیریت پسماند چه در بحث جداسازی و چه نوع استفاده باید کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد و از ظرفیت همه دستگاه‎ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه استفاده بیشتری شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر نیز در این نشست متذکر شد: پسماند روستایی و تفکیک از مبدا و تفکیک ضایعات از محصولات کشاورزی و دفن بهداشتی در روستاها بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حسین عالی‌نژاد اذعان داشت: اعتبارات و مزایایی که برای 14 شهر ساحلی استان مصوب شده برای روستاهایی نیز که در نزدیکی محل دفن زباله قرار دارند لحاظ شود و به عنوان یک مصوبه در دستور کار قرار گیرد./ج1

برچسب ها: بوشهر ، زباله ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.