سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره ملی ایده های برتر اولین حلقه زنجیر از ایده تا محصول

دبیر دهمین دوره جشنوراه ملی ایده های برتر گفت:دهمین جشنواره ملی ایده های برتر اولین حلقه زنجیره از ایده تا محصول به شمار می آید.

سید ابوالفضل شاهزاده فاضلی، دبیر دهمین جشنواره ملی ایده های برتر در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  یکی از رسالت های پارک علم و فناوری ایجاد بسترهای مناسب جهت ایجاد تفکر و ایجاد انگیزه برای مخاطبینش است.

وی افزود: دهمین جشنواره ملی ایده های برتر در تاریخ 23 آذر ماه در استان یزد با هدف تکریم اندیشه، تشویق خلاقیت و نوآوری همچنین شناسایی استعدادها و قابلیت های موجود در کشور به منظور برقراری ارتباط با ایده پردازان و مخترعین برگزار می شود.

شاهزاده فاضلی تصریح کرد: این جشنواره به عنوان اولین حلقه زنجیر تا ایده تا محصول محسوب می شود که مراسم اختتامیه دهمین دوره جشنواره ملی ایده های برتر 23 آذر ماه جاری برگزار می شود که البته پایان آبان ماه آخرین مهلت ارسال ایده به دبیر خانه جشنواره است که علاقمندان می توانند جهت ثبت ایده به آدرس www.best-idea.ir مراجعه کنند.

** نمایشگاه ابتکارات و اختراعات در استان یزد برگزار می شود

سید ابوالفضل شاهزاده فاضلی در ادامه در خصوص داوری آثار ارسال شده به جشنواره ملی ایده های برتر گفت: در سال جاری با توجه به کیفی سازی، ایده ها بر اساس 2 معیار اصلی خلاقیت و کارآیی داوری می شوند.

وی افزود: بیشترین ایده های ارسالی از گروه برق و کامپیوتر و کمترین ایده های ارسالی از گروه مهندسی پزشکی بود همچنین تعداد 7500 ایده از رده سنی 18 سال و 100 ایده از افراد زیر 12 سال بوده است.

شاهزاده فاضلی تصریح کرد: همچنین در این دوره از جشنواره، ایده های که از ثبت اختراع آنها و یا چاپ مقاله مرتبط با آنها بیش از 2 سال نگذشته باشد پذیرش می شود که البته این اقدام در راستای کیفی سازی ایده ها در سالجاری صورت گرفته است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.