سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

آمار ثبت سفارش واردات كالا در زنجان، بیش از 314 میلیون دلار

آمار ثبت سفارش واردات كالا در هفت ماه نخست امسال به 314 میلیون و 811 هزار و 384 دلار می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عمده كالاهای وارداتی به این استان را مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید تشكیل می دهند كه میزان بالای آن، معیار مناسبی برای ارزیابی رشد اقتصادی محسوب می شود.

معصومی افزود: مهمترین واردكنندگان كالا به این استان، فرانسه، كره جنوبی، تركیه، آلمان، هند، سوئیس، بلژیك، ایتالیا، اتریش، تایلند، روسیه، لهستان، اسپانیا و تایوان می باشد.

وی تصریح كرد: مهمترین اقلام ثبت سفارش شده برای واردات به این استان شامل مواد شیمیایی، پلاستیكی و غذایی، ماشین آلات و قطعات یدكی، منسوجات كاغذ و چوب، برق و الكترونیك و ابزار آلات و فلزات می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان صادرات این استان طی هفت ماه گذشته از گمرك زنجان به ارزش 152 میلیون و 161 هزار و 673 دلار و به وزن 69 هزار و 899 تن می باشد.

رییس سازمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: متاسفانه با مشكلات اقتصادی موجود، امروز خود تحریمی بیش از تحریم های خارجی تولید كنندگان و صادر كنندگان را آزار می دهد.

جمیلی افزود: به تازگی ممنوعیت 52 قلم كالا از فهرست اجناس تحریمی، اندك كمكی به تولید كنندگان و واردكنندگان داشته است.

وی یادآورشد: امروز رفع مشكلات اقتصادی داخلی می تواند بسیاری از بسترهای لازم برای افزایش كمی و كیفی تولیدات و صادرات را ایجاد كند./س

برچسب ها: آمار ، واردات ، کالا ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.