سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

توسعه صنایع تبدیلی در کنار واحدهای تولیدی کشاورزی ضروری است

استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی از نیازهای ضروری استان است، افزود: متقاضیان طرحهای کشاورزی باید به سوی صنایع تبدیلی وابسته سوق داده شوند و در کنار طرحهای کشاورزی، صنایع تبدیلی وابسته نیز اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،سید جعفر حجازی در نشست شورای کشاورزی استان اظهار کرد: در بخش کشاورزی نباید تنها به فکر کار تولیدی باشیم، بلکه باید به دنبال زنجیره کشاورزی بوده و صنایع تبدیلی و بسته ‌بندی خود را رونق دهیم.
وی از فعالیت 125 واحد تبدیلی در بخش کشاورزی استان خبر داد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی باید شتاب بیشتری پیدا کنند.‌
 
حجازی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از چهار هزار و 500 نفر از فارغ‌ التحصیلان کشاورزی و شیلات در طرحهای مختلف کشاورزی استان مشغول به کار هستند، گفت: طرح توسعه کشاورزی موجب اشتغالزایی به مراتب بالایی در استان شده است.
 
وی با اشاره به اشتغالزایی طرحهای توسعه کشاورزی در استان خوزستان، افزود: در صورت اجرای طرحهای مصوب امسال 20 هزار شغل و تا سال آینده در حدود 30 هزار شغل محقق می شود.
 
رئیس شورای کشاورزی خوزستان با بیان اینکه طرحهای توسعه کشاورزی بهترین فرصت برای جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و سایر بخشهای مرتبط است، اظهار کرد: با اجرای این طرح تا پایان سال جاری نباید هیچ فارغ التحصیل بیکار بخش کشاورزی در استان داشته باشیم.
 
وی با اینکه 241 طرح کشاورزی در خوزستان آماده بهره برداری است، افزود: طرحهای بزرگ با توجه به اشتغالزایی زیادی که دارند باید هرچه سریعتر به اجرا برسند.

حجازی با بیان اینکه تا کنون سه هزار و 700 طرح کشاورزی از تسهیلات لازم برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: در گذشته متقاضیان برای دریافت تسهیلات موانع بسیاری پیش رو داشتند و ارائه تسهیلات حداقل چند سال طول می ‌کشید، اما امروز تسهیلات خیلی آسان در اختیار متقاضی قرار می‌ گیرد.

وی خواستار افزایش اعتبارات بخش کشاورزی به خوزستان شد و تصریح کرد:‌ با وجود سهم بیش از 12 درصدی خوزستان در کشاورزی،‌ تنها هفت درصد اعتبارات کشاورزی به استان اختصاص یافته است.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: ‌ تخصیص اعتبار بر اساس جمعیت استان‌ها شکل گرفته است که این امر عادلانه نیست و باید سهم تولیدات کشاورزی خوزستان مورد توجه قرار گیرد.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه  صندوق ضمانت توسعه تعاون 70 درصد ضمانت تشکیل تعاونی ها در بانکها را تقبل می کند، خواستار توسعه و گسترش تعاونی ها شد./س


برچسب ها: توسعه ، صنایع ، تولیدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.