سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلحشور:

بسترسازي مناسب انگيزه فيلمسازان را افزايش مي‌دهد

اگر به ارزش هاي الهي و معنوي نپردازيم با جنگ نرم و تهاجم فرهنگي دشمن مواجه مي شويم

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ فرج الله سلحشور، كارگردان و بازيگر سينما در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره ملي نماز ونيايش به روايت دوربين درباره تاثيرات برگزاري اين جشنواره عنوان كرد: برگزاري جشنواره باعث ايجاد انگيزه و نشاط در بين فيلم سازان و به خصوص جوانان مي شود.البته معتقدم نبايد به اين موضوع به اين مهمي در خصوص عبادت فقط در يك مدت زمان محدود و خاص پرداخته شود .
سازنده " يوسف پيامبر" با تاكيد بر جايگاه معنوي اين نوع جشنواره ها گفت: بايد با بستر سازي در توليد همه فيلمها به ترويج فرهنگ نماز و نياش به خصوص  در بين جوانها اقدام كنيم و عنصر تصوير مي تواند در بين جوانها اثر گذاري بيشتري براي انتقال مفاهيم داشته باشد .
بازيگر "پرواز در شب" با اشاره به اينكه مسئولان فرهنگي با سياست گذاري درست بايد فيلمسازان را به استفاده از مفاهيم ديني در فيلمهايشان ترغيب كنند؛ افزود: اگر به ارزش هاي الهي و معنوي نپردازيم با جنگ نرم و تهاجم فرهنگي دشمن مواجه مي شويم. وظيفه ما فيلم سازان است كه با پرداختن به موضوعات ديني در فيلم هايمان توجه خاصي داشته باشيم.
وي با اشاره به ديدگاههاي رهبر معظم انقلاب در باره سينما، گفت : اگر در گفته هاي مقام معظم رهبري دقت مي شد متوجه مي شديد كه ايشان تاكيد كردند كه بايد به ارزش هاي اسلامي و ديني در فيلمهايمان توجه داشته باشيم تا بتوانيم در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن مقابله كنيم.بايد به اين توصيه هاي مقام معظم رهبري توجه خاصي داشته باشيم .
لازم به ذكر است؛پنجمين جشنواره ملي نماز و نيايش به روايت دوربين از 2 تا 5 بهمن ماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در قم برگزار مي شود.
گفتني است؛ ثبت نام در جشنواره در سه بخش فيلم كوتاه، عكس و فيلمنامه تا 27 آبان ماه از طريق سايت انجمن به نشاني www.iycs.ir ادامه دارد./ص
برچسب ها: سلحشور ، معنوی ، پرواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.