سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هورمون درماني در زنان مبتلا به سندروم متابوليك خطرناك است

ارزيابي خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي در زنان، هنگام هورمون درماني براي بهبود علائم يائسگي، اهميت ويژه‌اي دارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، تجزيه و تحليل جديد از بررسي اثرات هورمون درماني براي درمان علائم يائسگي مانند گر گرفتگي و تعريق شبانه در مطالعه سلامت زنان در زناني با ميانگين سني 66 سال نشان داد زناني كه قبل از شروع به هورمون درماني مبتلا به سندروم متابوليك هستند تا حد زيادي در معرض افزايش خطر حملات قلبي و يا مرگ ناشي از بيماري‌هاي قلبي قرار مي‌گيرند.

نتايج حاصل از اين گزارش افزود: خطر ابتلا به حمله قلبي و يا مرگ ناشي از بيماري‌هاي قلبي، بيش از 2 برابر در زناني كه سندروم متابوليك داشتند و هورمون دريافت كردند نسبت به گروه شاهد بوده است.

براساس اين گزارش؛ محققان افزودند در اين مطالعه منظور از هورمون درماني تركيب استروژن و پروژسترون در زنان بوده است و يا شامل تجويز استروژن به تنهايي در زناني كه تحت عمل برداشت رحم قرار گرفته بودند، مي‌باشد.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه افزود زنان مبتلا به سندروم متابوليك كه فقط استروژن دريافت كرده بودند در معرض افزايش خطر كمتري بودند نسبت به كساني كه هورمون‌هاي بيشتري دريافت كردند اما هنوز هم در مقايسه با زنان مبتلا به سندروم متابوليك كه هيچ هورموني دريافت نكردند، در معرض خطر بيشتري بودند.

به گفته محققان؛ سندروم متابوليك گروهي از عوامل خطر شامل چربي دور كمر، چاقي شكمي، فشارخون بالا، ديابت، تري گليسيريد بالا و HDL‌ (چربي خوب) پايين است كه با هم رخ مي‌دهند و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، سكته و ديابت را افزايش مي‌دهند./ع2
برچسب ها: دارو ، هورمون ، سندروم ، زنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.