سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعيض در آمريکا حتي براي راي دادن

قاضی فدرال ایالات متحده آمریکا درخواست بومیان آمریکا برای شرکت در انتخابات را رد کرد؛ بومیان آمریکا درخواست کرده بودند که تمهیدات ماهواره ای در محل زندگی ایشان اندیشیده شود تا آنها نیز بتوانند در انتخابات این هفته ریاست جمهوی آمریکا شرکت کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، قاضی منطقه ای دولت فدرال، ریچارد کیول گفت که دولت نیازی به این ندارد که مراکز و صندوق های اخذ رای موقت در مناطق قبایی مونتانا ایجاد کند. در برخی مناطق مونتانا قبایل کرو ، کلین شمالی و فورت بلک ناپ زندگی می کنند . آنها میگویند بعنوان اولین و یا حداقل یکی از شهروندان اصلی آمریکا ، حق دارند در تعیین رئیس جمهور کشورشان مشارکت کنند . آنها عدم حضور خود در انتخابات را توهین به خود تلقی می کنند .
 این درحالی است که قاضی فدرال ، آماده کردن مقدمات حضور قبایل سرخپوست در رای گیری را کاری طاقت فرسا و پرهزینه می داند .
پانزده قبیله بزرگ سرخپوست آمریکا درخواستی به دادگاه فدال برده اند که در آن از تبعیض در شرکت آنان در انتخابات ریاست جمهوری شکایت کرده بودندو خواستار شرکت خود در رای گیری شده بودند .
برخی از این قبایل برای شرکت در انتخابات مجبورند 120 کیلومتر راه طی کنند تا به اولین مرکز جمع آوری رای برسند .  
قاضی کیوبال گفته که این درخواست از اهمیت زیادی برخوردار نیست که بتوان برای آن تصمیم خاصی اتخاذ کرد .  
کیوبال می گوید: شرایط برای سرخپوستان و غیرسرخپوستان یکسان است. حالا که فکر می کنید شرایط یکسان نیست به خاطر بی پولی است، به خاطر نبود وسیله نقلیه مناسب است. به خاطر این مشکلات و دیگر مسائل است که آنها نمی توانند کاندیدای خود را انتخاب کنند.  
وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید می خواهد به بومیان آمریکا کمک کند . آنها دادنامه ای به دادگاه در حمایت از این درخواست بومیان ارائه کرده اند . این دادنامه با کمک استاد جغرافی دانشگاه وایومینگ تنظیم شده است که معتقد است برای یک رای گیری عادلانه باید شرایط غیرتبیعض آمیز و آسان برای همه فراهم کرد. وزارت دادگستری در دادنامه خود گفته است واقعیت این است که بومیان در بیگ هورن، بلانی و روزباد فرصت برابری همچون سفیدپوستان برای شرکت در انتخابات ندارند . با این حال، قاضی کیوبال می گوید محدودیتهای مالی و جغرافیایی اجازه نمی دهد که امکانات ماهواره ای برای رای دهی بومیان فراهم شود. حداقل تا چند روز پیش از انتخابات که اصلاً امکان ندارد.  
مقامات ایالتی می گویند که نه وقت و نه نیروی کافی برای این کار وجود ندارد.  
دادستان محلی چینوک یعنی خانم سارا فرانکنشتاین میگوید شرکت بومیان در انتخابات از نظر لجستیکی امکان پذیر نیست چون آنها در دشتها و مراتع زندگی می کنند.  
تام راجرز از اعضای رهبری قبیله بلک فیت معتقد است که این یک تبعیض واضح و آشکار است . ادوارد مور عضو حقوقی یکی از قبایل سرخپوست معتقد است که مشکلاتی که برای رای گیری سرخپوستان ایجاد می شود به بهانه هزینه و سختی، فقط برای جلوگیری از مشارکت آنان در انتخابات است. 
برچسب ها: انتخابات ، آمریکا ، رای ، بومیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.