سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله نيروهاي بوکوحرام به چندين مرکز نظامي و آموزشي در نيجريه

افراد مسلح در يکي از شهرهاي شمال شرقي نيجريه که شاهد آشوب هاي خشونت آميز است به چندين ساختمان حمله کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ارتش اين حملات را به گروه افراطي بوکوحرام نسبت مي دهد.

ارتش و منابع محلي اعلام کردند افراد مسلح مجهز به مواد منفجره به يکي از مراکز پليس ، يک مدرسه و دو برج مخابراتي در شهر فيکا حمله کردند و اين مراکز را به آتش کشيدند.سخنگوي ارتش به کشته يا زخمي شدن کسي در اين حملات اشاره اي نکرد اما يکي از ساکنان فيکا اعلام کرد دو تن از نيروهاي پليس کشته شده اند.

ستوان لازاروس الي سخنگوي نظامي ايالت يوبه که شهر فيکا در آن واقع است گفت: آنان به دو برج مخابراتي ، يکي از مراکز پليس و يک مدرسه ابتدايي حمله کردند.

وي همچنين گفت: نيروهاي پليس براي پايان دادن به خشونت ها در اين شهر مستقر شده اند.به گفته ساکنان ، افراد مسلح حدود ساعت چهار و سي دقيقه به وقت محلي به اهداف خود با مواد منفجره حمله کردند. تانيمو ماني از ساکنان اين منطقه گفت: آنان مواد منفجره را به سمت اهداف خود پرتاب کردند و سپس تيراندازي کردند و پس از به آتش کشيدن اهداف متواري شدند.

وي افزود: نظاميان که به محل رسيده بودند وارد مرکز پليس شدند و اجساد دو تن از نيروهاي پليس را که در حمله کشته شدند، خارج کردند.حسن گاجي يکي ديگر از شاهدان گفت صداي انفجار و تيراندازي هايي را در زمان نماز صبح شنيده است.

وي گفت: صداي تيراندازي هاي شديدي حدود يک ساعت به گوش رسيد. پليس و ارتش کنترل اين شهر را در اختيار گرفتند.فيکا در حدود صد و هفتاد کيلومتري داماتورو مرکز ايالت يوبه  که يکي از پايگاه هاي افراطيون بوکوحرام محسوب مي شود، واقع است.

انفجارها و حملاتي را که بوکوحرام در شمال و مرکز نيجريه صورت داده و همچنين سرکوب وحشيانه نيروهاي پليس از سال دوهزار ونه به کشته شدن سه هزار تن منجر شده است.

برچسب ها: نیجریه ، آشوب ، بوکوحرام ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.