سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح رواق صنایع دستی استان تهران در برج میلاد

این رواق صنایع دستی با حضور مسئولان و هنرمندان این رشته در برج میلاد کارخود را آغاز و تا پایان اسفند ماه نیز دائر می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی کشور؛ محمد حسین فراهانی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه  از راه‌اندازي بازارچه‌هاي صنايع دستي در 4 منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تهران خبر داد و افزود: ايجاد بازارچه‌هاي خصوصي صنايع دستي در تهران قطعي شده است و راه‌اندازي خانه صنايع دستي هنرمندان تهران نيز با پي‌گيري‌هاي اداره کل ميراث فرهنگي تهران به‌زودي اتفاق مي‌افتد.
"امير آقايي" معاون صنايع دستي استان تهران نیز با بیان اینکه برج میلاد ظرفیت های زیادی دارد ویک مکان بین المللی محسوب می شود، افزود : ما می توانیم با برگزاری این رواق ها ونمایشگاه ها صنایع دستی تهران وایران را به دنیا معرفی کنیم .
وی افزود : یکی از دلایلی که گذشته  به صنایع دستی کم توجهی می شد شناخته نشدن این صنعت بود ولی امروزه با برگزاری نمایشگاه ها، رواق ها و جشنواره های صنایع دستی در مکان های مختلف سعی کردیم این صنعت کهن وغنی را به همگان معرفی کنیم .
امیر آقایی در ادامه افزود:  اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با به کار گیری نیروهای جوان و استفاده از تکنولوژی درصنایع دستی با شرط حفظ مفاهیم فرهنگی اقدامات ارزنده ایی  انجام داده است.
لازم به ذكر است؛ در این رواق تولیدات رشته های گلیم بافی، سفال، سرامیک، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی، شیشه گری فوتی و همجوشی شیشه به نمایش گذاشته شده است .
گفتني است؛ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در طول برگزاری این نمایشگاه 28 هنرمند صنایع دستی محصولات خود را  به صورت دوره ایی معرفی خواهند کرد ./ص
برچسب ها: صنایع ، دستی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.