سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احزاب در هفته‌اي که گذشت

از طرح مناسک کواکبيان تا واکنش محصولي به درج مصاحبه‌اش در يک خبرگزاري

احزاب و تشکل‌ها در هفته‌اي که گذشت با رويداهاي مهمي همراه بود.


به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، طي هفته گذشته مسائلي مختلفي در کشور طرح شد و  از دريچه نگاه شخصيت‌هاي حزبي به مسائل نگاه کردن جذابيت خاص خود را دارد.

مروري بر اخبار هفته گذشته احزاب باشگاه خبرنگاران

حميدرضا ترقي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي درباره طرح سوال از رئيس‌جمهور به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بهتر است طرح سوال از رئيس‌جمهور، در جلسه‌اي غير علني با حضور مسئولان دولت و مجلس برگزار شود تا نتايج قابل توجه و مفيدتري را براي کشورمان داشته باشد.

وي همچنين معتقد است که طرح سوال از رئيس‌جمهور به صورت علني، موجبات تشويش افکار عمومي را فراهم مي‌کند.

اما ديگر هم‌حزبي ترقي يعني علي عباسپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران طرح سوال از رئيس‌جمهور را در جهت ارتقاء عملکرد قوه مجريه موثر ميداند و مي‌گويد:  استفاده از اينگونه مکانيزم‌ها موجب تقويت جمهوري اسلامي و پاسخگويي دولت به مجلس و مردم مي‌شود.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در حمايت از بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اخير با دانش‌آموزان و دانشجويان بيانيه‌اي صادر کرد و خواستار فصل‌الخطاب قرار گرفتن فرمايشات ايشان توسط مسئولان وسران قوا شد.(متن کامل بيانيه)

باشگاه خبرنگاران طي گزارشي با عنوان "طرح مناسک؛ چتری کوچک برای وحدت جریان پراکنده اصلاحات" به بررسي طرح مناسک حزب مردم سالاري پرداخت که طي آن نظرات برخي اصلاح‌طلبان را درباره طرح مذکور  منتشر کرد.

در اين گزارش آمده است که مصطفی کواکبیان پس از آنکه از قافله نمایندگان مجلس نهم باز ماند، طرحی برای جبران شکست‌هاي مکرر اصلاح‌طلبان کشید؛ براساس این طرح، اصلاحاتی‌ها تا عید سعید غدیر فرصت داشتند، کواکبیان را لبیک گویند تا وی طرح‌اش را کلید بزند.

حداد عادل عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند به جاي پينگ‌پنگ مکاتباتي به حل مشکلات بينديشند.

 وي در ادامه مي‌افزايد: اگر حاشيه‌سازي و تنش‌هاي سياسي يا به فرمايش مقام معظم رهبري بازي با احساسات مردم در جامعه باب شود، در چنين فضاي پرتنشي، راه‌حل برون‌رفت از مشكلات اقتصادي پيدا نخواهد شد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي معتقد است که  كسي در ميان مسئولان، خواهان ارتباط با آمريكا نيست.

طرح سوال از رئيس‌جمهور که با 77 امضا در صحم علني مجلس اعلام وصول و قرائت شد واکنش‌هاي متعددي را در ميان سياسيون کشور به دنبال داشت.


اما اظهارنظرهاي مختلف داراي نقطه اشتراکي نيز بود و آن اينکه، تمامي سياسيون بر لزوم برگزاري طرح سوال از رئيس‌جمهور بدون ايجاد تنش تاکيد داشتند.

محمد جولايي عضو حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره طرح سوال از رئيس‌جمهور مي‌گويد: رئيس جمهور بهتر است شفاف به سوالات پاسخ دهد تا گره‌اي که در ذهن نمايندگان ايجاد شده است، رفع شود.

اصلاح طلبان در انتظار حرف آخر خاتمي هستند

قدرت‌الله علیخاني که از چهره‌هاي نزديک به هاشمي و مشاور وي نيز است در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره وظیفه و عملکرد رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: همه رسانه‌ها و بخصوص رسانه ملی باید به اخبار درست در جامعه بپردازند و خدماتی که در نظام اسلامی انجام می‌شود را ارائه دهند.

وي در ادامه با بيان اينکه هچ اختلافي در بین اصلاح طلبان وجود ندارد، مي‌افزايد:  با انسجام و وحدتی که ما داریم انتخابات را خواهیم برد و  برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات منتظر حرف آخر خاتمی هستیم.

آيا صداوسيما مناظره‌هاي انتخاباتي راپخش مي‌کند؟

براي پاسخ به اين پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به سراغ رئيس رسانه ملي رفته و اين پرسش را با وي در ميان گذاشته است، و ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما در اين باره مي‌گويد: هنوز درباره نحوه پخش مناظره‌هاي انتخابات رياست جمهوري آينده و کيفيت آن به جمع‌بندي کلي نرسيده‌ايم و به طور حتم زماني که اين موضوع از لحاظ کيفي تاييد شود آن را در رسانه‌ها منتشر مي‌كنيم.

26 بهمن همايش" نيم‌قرن حضور" جامعه مدرسين برگزار مي‌شود/گردهم‌آيي علماي بلاد اسلامي درقم

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام زمان برگزاري همايش نيم‌قرن حضور جامعه مدرسين به خبرنگار ما مي‌گويد:: وجه تمايز اين همايش با ساير اجلاسيه‌هاي جامعه مدرسين، حضور علما و فضلايي از کشورهاي اسلامي همچون عراق، ترکيه، سوريه، پاکستان، هند، مصر، ليبي وساير کشورهايي است که زمينه الگوسازي جامعه مدرسين در آنها وجود دارد.

دو ديدار انتخاباتي جبهه اصلاح‌طلبان

جبهه اصلاح‌طلبان که چندي پيش از 18 تشکل و احزاب سياسي اصلاح‌طلب شرکت شد اخيرا به فعاليت‌هاي انتخاباتي خود شدت بخشيده و ديدارهايي را با چهرهايي همچون هاشمي داشته است و سه‌شنبه هفته آتي دبيران کل عضو جبهه اصلاح‌طلبان با خاتمي ديدار مي‌کنند.(مشاهده متن کامل خبر 1 و 2)

کانديداي حزب موتلفه اسلامي بهمن‌ماه به ائتلاف اصولگراين معرفي مي‌شود

حميدرضا ترقي عضو حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از معرفي کانديداي حزب موتلفه اسلامي در بهمن‌ماه سال جاري به ائتلاف اصولگرايان خبر داد.

*واکنش نبوي به طرح وحدت ملي و ارتباط با آمريکا

سيد مرتضي نيوي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ورود زودهنگام به ماحث انتخاباتي را در راستاي غافل شدن از مسائل اولويت دار کشور دانست.

وي همچنين با اشاره به اينکه طرح وحدت ملي در نظام جمهوري اسلامي داراي معنا و بار سياسي خاصي نيست افزود:و فردي که به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب مي‌شود، مي‌تواند از جريان‌هاي مختلف سياسي در تيم‌کاري و يا دولت خود استفاده کند لذا تصميم‌گيري در اين‌باره به نظر شخص رئيس‌جمهور بستگي دارد.
 
نبوي مذاکره با آمريکايي را که به دنبال براندازي کشورمان است، بدون معنا توصيف کرد.

واکنش محصولي به نحوه درج خبرش در يک خبرگزاري

يکي از خبرگزاري‌هاي کشومان خبري را به نقل از صادق محصولي درباره حمايت جبهه پايداري از يک اصلاح طلب در انتخابات آتي بر رئي خروجي خود قرار داد و خبرنگار باشگاه خبرنگاران صحت ان خبر را از محصولي جويا شد وي به اين خبر واکنش نشان داد و از نحوه درج گفتگوي خود در آن خبرگزاري انتقاد کرد.

جبهه پايداري براي آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي منتظر دستور مقام معظم رهبري است

مرتضي آقاتهراني دبيرکل جبهه پايداري انقلاب اسلامي درباره فعاليت‌هاي انتخاباتي اين جبهه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: جبهه پايداري بر محور ولايت پذيري برنامه‌هاي خود را دنبال مي‌کند و براي شروع فعاليت‌هاي انتخاباتي منتظر دستور مقام معظم رهبري خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، سوال ، جامعه ، مدرسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.