سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حواشي امروز بهارستان/

صندلی داغ حداد عادل در روز طرح سؤال از رئيس‌جمهور

"کامران استعفا، کامران استعفا"، تهديد به آبستراکسیون، صندلی داغ حداد، مصافحه دیدنی دو وزیر بهداشت و عیدی نمایندگان "سید" در صحن علنی و راهرو از حاشیه‌های خواندنی امروز مجلس بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سی و چهارمین جلسه علنی مجلس با موضوع داغ "طرح سوال از رئيس‌جمهور" بی‌حاشیه نبود؛ اما حوااشی امروز مجلس فراتر از یک حاشیه بوده و به عبارتي متن امروز جلسه علنی را تشکیل می‌داد.

نمایندگان که بعد از یک هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ساعت 8:30 صحن علنی را شروع کردند بعد از سخنرانی لاریجانی اولین حاشیه مجلس را رقم زدند.

حسن کامران نماینده اصفهان که در آخرین جلسه علنی راجع به بودجه عمرانی مجلس حرف‌هایی زده بود و علی لاریجانی نیز پاسخ آن را داده بود، امروز به عنوان اولین نماینده، پشت تریبون اعلام کرد که از گفته‌های خود دفاع خواهد کرد چرا که معتقد است بودجه 700 میلیاردي مجلس را با سند و مدرک اعلام کرده است.

وی در موضعی غیرقابل انتظار خطاب به علی لاریجانی گفت: این مدارک را که به گور نخواهیم برد پس اگر حرف من راست بود شما استعفا بدهید و اگر حرف شما راست بود، من استعفا می‌دهم که در این هنگام صدای "کامران استعفا، کامران استعفا" از مجلس بلند شد.

مدت زمان زیادی از صحن علنی نگذشته بود که طرح سوال از رئیس جمهور در صحن مطرح شد البته موضوع طرح سوال از رئیس جمهور نیز به مانند جلسه سوال از رئیس‌جمهور از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود و حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت

مهم‌ترین حاشیه این طرح، خروج مهدی کوچک‌زاده از صحن به نشانه اعتراض به اقدام هیئت رئیسه بود.

مهدی کوچک‌زاده عضو فراکسیون  اصولگرایان که معتقد بود طرح سوال از رئیس‌جمهور بر خلاف نظرات مقام معظم رهبری است در حالی مجلس را ترك کرد که این خود  اقدامی بر خلاف قانون است همچنین نمایندگان اعضای فراکسیون اصولگرایان نیز در اقدامی مشابه در جلوی درب خروجی صحن تجمع کرده بودند و خواستار "آبستراکسیون" شدند. (آبستراکسیون یعنی اینکه تعدادی از نمایندگان که با طرح و لایحه مورد نظر مخالفند، جلسه علنی را ترك کرده و با به حد نصاب نرسیدن نمایندگان در صحن، مجلس را از رسمیت بیاندازند) البته این کار صورت نگرفت ولی این موضوع با انتقاد شدید فراکسیون اصولگرایان مواجه شد.

داد و فریاد بهروز نعمتی نماینده نهاوند و عضو فراکسیون رهروان ولایت نیز از چشم نمایندگان و رسانه‌ها دور نماند چرا که با داد و فریاد بلند در‌صدد دفاع از حق نمایندگان بود!

صندلی داغ حداد عادل و صندلي کناری وی که معمولا پذیرای یکي دو نفر از نمايندگان است امروز به حدي اطراف حداد شلوغ بود که به زور می‌شد وی را تشخیص داد.

نمایندگانی چون حمید رسایی، علیرضا زاکانی، بیرالوند، کامران، جراره و ... اطراف حداد‌عادل حلقه زده بودند و محفلی آراسته بودند که بی‌شک طرح سوال از رئیس جمهور نقل مجلس آنها بود.

فارغ از هیاهوی طرح سوال از رئیس‌جمهور، صحن امروز مجلس با حاشیه‌های دیگری هم همراه بود.

اختلاط دو وزیر بهداشت دولت‌های خاتمی و رفسنجانی از مهم‌ترین اين حواشی بود. مسعود پزشکیان و علیرضا مرندی دو وزیر بهداشت اسبق در صحن علنی طوری روبوسی و مصافحه کردند که انگار سال‌هاست همدیگر را ندیده‌اند.

برخلاف حاشیه‌های تلخ بهارستان، صحن علنی امروز یک حاشیه جالب و شیرین نیز داشت که پای خبرنگاران را نیز وسط کشید؛ نمایندگان در حالی عید غدیر خم را پشت سر گذاشته بودند که پس‌لرزه‌های این عید به خوبی در مجلس روشن بود.

نمایندگانی که سید بودند با پخش اسکناس‌های نو در حال عیدی دادن به سایر نمایندگان بودند البته نمایندگان سید در راهرو و لابی مجلس خبرنگاران را نیز از این موضوع استثنا نکرده و در حد بضاعت به آنها نیز عیدی دادند.
انتهای پیام/
برچسب ها: کامران ، حاشیه ، حداد ، لاریجانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.