سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شجاعی کیاسری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح سوال از رئیس جمهور منتفی نخواهد شد/رئیس جمهور براي حضور در بهارستان تنها 10 روز فرصت دارد

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور مراحل قانونی خود را طی می‌کند، گفت:‌ اين طرح به هیچ وجه منتفی نخواهد شد.

سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: این طرح که امروز(يكشنبه) توسط هیئت رئیسه اعلام وصول شد به هیچ وجه قابل تغییر و متنفی‌شدن نبوده و کماکان در حال طی مراحل قانونی است.

وی در ادامه افزود: طبق قانون رئیس‌جمهور موظف است یک ماه پس از طرح سوال، در صحن علنی حضور یافته و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که آیا این زمان از امروز محاسبه خواهد شد یا نه، اضافه كرد: فرصت یک ماهه حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی از 20 روز پیش آغاز شده و بنابراین رئیس‌جمهور فقط 10 روز فرصت دارد که در صحن علنی حضور یافته و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

شجاعی کیاسری خاطرنشان کرد: بحث‌های مربوط به از حدنصاب افتادن طرح سوال از رئیس جمهور منتفی بوده و این طرح به قوت خود باقی است.

*** يحيي‌زاده: احتمال منتفی‌شدن سوال از رئیس‌جمهور وجود دارد

گفتنی است اين اظهارات شجاعي كياسري در حالي مطرح مي‌شود كه حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده پيش از اين در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهور که یکی از پرحاشیه‌ترین بحث‌های امروز بهارستان بود، گفت: احتمال از حد نصاب افتادن طرح سوال از رئیس‌جمهور وجود دارد.

وی افزود: هیئت‌رئیسه باید قبل از آنکه به صورت رسمی طرح سوال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول کند از صحت امضاهای اعلام شده مطمئن می‌شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: هیئت‌رئیسه مجلس در حال بررسی امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور است که احتمال دارد به دلیل حد نصاب نرسیدن، طرح سوال از رئیس‌جمهور منتفی شود.

وي در ادامه به اقدام امروز نمایندگان در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: نمایندگان امروز کار خوبی انجام ندادند هم کسانی که طرح سوال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول کردند و هم نمايندگاني که در مخالفت با این موضوع صحبت کردند.

وی همچنین موضوع آبستراکسیون را به شدت مورد نقد قرار داد و اضافه كرد: در شرایط فعلی که رهبر معظم انقلاب، قوا را به وحدت و مسئولان را به تبعیت از قانون توصيه می‌کنند نباید چنین موضوعی در صحن علنی مجلس مطرح شود.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.