سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع فعالان "ائتلاف بازگشت سياهپوستان" در واشنگتن

گروهي از فعالان سياهپوست در شهر واشنگتن براي مطرح کردن مشکلات اين قشر از جامعه گردهم آمدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ ائتلاف موسوم به «بازگشت سياهپوستان» که متشکل از چندين گروه است تظاهراتي در واشنگتن دي سي برپا کرد تا مشکلات سياهپوستان آمريکا را مطرح کند.

ديوپ الوگبالا از فعالان جنبش هاي سياهپوستان که در اين تظاهرات در پارک مالکوم ايکس شرکت کرده بود گفت :ما براي اعلام همبستگي خودمان با سياهپوستان و شکستن اين سکوت در رسانه هاي اصلي آمريکا اينجا جمع شده ايم. در خاورميانه جنگ جريان دارد اما عليه سياهپوستان آمريکا نيز جنگ روزانه اي جريان دارد که به ندرت در رسانه هاي اصلي آمريکا به آن پرداخته مي شود.

فعالان سياهپوست در گردهمايي خود مسائل زيادي را درخصوص عدالت اجتماعي مطرح کرده اند. مثلا سياهپوستان آمريکا 14 درصد از جمعيت آمريکا را تشکيل مي دهند اما 50 درصد از جمعيت زندانيان کشور از سياهپوستان است. همچنين آمار بيکاري در جامعه سياهپوستان آمريکا بالاتر از ميانگين آمار بيکاري است و سياهپوستان از تبعيض آموزشي و بحران اقتصادي نيز رنج مي برند.

فعالان سياهپوست که در تظاهرات پارک مالکوم ايکس شرکت کرده بودند از سرخوردگي خود از باراک اوباما که نخستين رئيس جمهور سياهپوست آمريکا بوده است سخن گفتند.

اومالي يشيتلا ، رئيس ائتلاف بازگشت سياهپوستان گفت :سياهپوستان بسيار اميدوار بودند که با آمدن اوباما اوضاع تغيير کند اما حتي اين اميد نيز چيزي جز توهم نبوده است زيرا اوباما هيچوقت قول نداده بود که براي سياهپوستان کاري خواهد کرد. شايد او فکر مي کرد همين که صورتش سياه است ديگر کافي است و نيازي نيست او کاري براي سياهپوستان بکند. او به همه راي دهندگان ديگر قول هايي داد اما به سياهپوستان يک وعده هم نداد.

ليزا ديويس ، از تظاهر کنندگان نيوجرسي نيز گفت :مادامي که دستور کار دولت ها همچنان بر نژادپرستي و فشار مبتني است رنگ پوست رئيس جمهوري که در کاخ سفيد است اهميت ندارد. اين وضع پايان نيافته است.

فعالان سياهپوست همچنين به تلقي که آنها از طرفداران باراک اوباما هستند اعتراض کردند.
عايشه فلري ، از حزب سوسياليست مردم افريقا گفت :ما همگي گرفتار اين فريب اوباما هستيم. اين تصور غلط است که ما سياهپوستان همگي از طرفداران اوباما هستيم ،آنهم به اين دليل که او نخستين رئيس جمهور سياهپوست آمريکاست. اوباما از لحاظ گسترش جنگ در جهان از روساي جمهور ديگر آمريکا بدتر بوده است. ما مي خواهيم بگوييم که طرفدار او نيستيم و طرفدار هيچ رئيس جمهوري در اين کشور نيستيم زيرا همه اينها جزئي از نظام کلي امپرياليسم هستند. صرف اينکه رنگ صورت او سياه است اقدامات اوباما را توجيه نمي کند.

 پس از اين تظاهرات سالانه قرار است کنفرانسي تشکيل شود که در آن مسائل مبتلا به سياهپوستان در زمينه عدالت اجتماعي مطرح خواهد شد.

برچسب ها: سیاه ، واشنگتن ، تجمع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.