سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/دانشنامه/علمي

رژیم غذایی فقط نخوردن نیست

رژیم غذایی به معنی گرسنگی دادن به خود نیست صرف نظرکردن از غذا بدترین روشی است که در برنامه رژیم لاغری می تواند انجام شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  اگر بدن شما میزان معمول منبع غذایی خود را به دست نیاوردبه مغز پیام می رسد که ذخیره غذایی اندک است، در نتیجه به دنبال غذاهای چاق کننده است و متابولیسم بدن کند می شود همه این عوامل در برنامه کاهش وزن بدن تاثیر منفی می گذارند.

چند نکته کلیدی برای رژیم های غذایی مناسب

1-     هدف های غیر واقعی برای خود برنامه ریزی نکنید

 شما نمی توانید در عرض 20 روز 20 کیلو وزن کم کنید . بنابراین خیالات را رها کرده و واقع بین باشید. برنامه ریزی هدف های غیرکارآمد تنها منجر به ناامیدی شده و کار خود را بی نتیجه می یابید. بنابراین به دلیل استرس وارد شده، غذای بیشتری خورده و برنامه های رژیم غذایی را از بین می برید.

2-      درحین تماشای تلویزیون و صحبت با تلفن چیزی نخورید

این کار باعث می شود زیاد بخورید. روی میز بنشینید و به آرامی غذا بخورید. از غذای خود لذت ببرید. با این کار مغز درمی یابد که چه چیزی می خورید و در نتیجه بیش از حد اجازه خوردن به شما نمی دهد.

3-     خود را تنبیه نکنید

رژیم کاهش وزن باید یک تجربه مثبت باشد. مرحله مثبت آن این است که زندگی را برای خود بهتر کنید، بنابراین در طول رژیم همه چیز باید مثبت دیده شود. نباید با تحلیل های خود انتقادی ، به دنبال تنبیه کردن خود باشید. احساسات و افکار منفی انگیزه شما را فروکش کرده و برای برنامه خوب نیست.

4-      غذاهای فرآوری شده زیاد نخورید

 عادت نکنید که به گزارش پرشین وی غذاها و محصولات فرآوری شده را به جای مواد مغذی و غذاهای تازه بخورید. یک رژیم کاهش وزن سالم، تنها از طریق سبک زندگی سالم همراه با غذاهای مغذی و ورزش حاصل می شود.

5-     آبمیوه را جایگزین تمام میوه ها نکنید

همیشه بهتر است میوه ها را کامل بخورید تا تنها به آبمیوه متکی شویدهمچنین هر زمان که آبمیوه می نوشید ، فورا تمایل دارید کالری مصرف کنید.

6-      با چشم بسته غذا نخورید

چشم خود را باز کنید و برچسب ها را بخوانید  این کار بسیار مهم است وقتی اطلاعات رژیمی روی محصولات را می خوانید ، دقیقا می فهمید چه چیزی و به چه مقداری باید بخورید.

7-      تسلیم نشوید

 ممکن است امید خود را از دست بدهید ، ولی وقتی همه چیز به نظر بد می رسید ، بر جنگ خود در مقابله چاقی مبارزه کنید و تسلیم نشوید./س

 

برچسب ها: رژیم ، غذایی ، نخوردنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.